خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان؛

پیش بینی 250 پایگاه جمع آوری زکات فطریه در سطح استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت:کمیته امداد امام همزمان با عید سعید فطر آماده جمع‌آوری زکات فطریه سادات، فطریه عام و کفاره هموطنان دیندار و نیکوکار در مصلی‌های برگزاری نماز عید سعید فطردر سطح استان خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۰۶۷۲۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از فارس مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان اظهار کرد: کمیته امداد امام همزمان با عید سعید فطر آماده جمع‌آوری زکات فطریه سادات، فطریه عام و کفاره هموطنان دیندار و نیکوکار در مصلی‌های برگزاری نماز عید سعید فطر و تمامی مساجد و مراکز نیکوکاری، دفاتر و ادارات کمیته امداد سطح استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری زکات فطره مردم خیر گلستان 250  پایگاه در سطح استان پیش‌بینی شده است،‌تصریح کرد: زکات فطریه جمع‌آوری شده بر اساس بانک اطلاعاتی که در کمیته امداد امام خمینی وجود دارد در اسرع وقت به نیازمندان پرداخت خواهد شد.

باغبانی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی به عنوان دبیرخانه شورای زکات کشور مطابق اذن صادره از سوی مقام معظم رهبری مجاز به جمع‌آوری زکات فطریه است، خاطرنشان کرد: به منظور ارج نهادن به نیت خیر مومنان و ضرورت پیشگیری از سوءاستفاده احتمالی در فرآیند جمع‌آوری وجوهات شرعی تمامی صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با نشان شورای زکات تعبیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان با بیان اینکه میزان فطریه بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و بر مبنای قوت غالب گندم یا برنج تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: گلستانی‌های خیر می‌توانند مبلغ فطریه و یا زکات خود را از طریق سامانه آنی پرداخت *017*8877* به سهولت پرداخت  کنند.

وی یادآور شد: همچنین شماره حساب 0102196459000 در نزد بانک صادرات شعبه فدائیان اسلام برای این منظور پیش‌بینی شده است.

باغبانی یادآور شد: با توجه به اینکه ممکن است برخی فطریه خود را در روزهای بعد پرداخت کنند بنابراین کمیته امداد امام خمینی همیشه آمادگی جمع‌آوری زکات فطره را دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته مردم خیر گلستان بیش از 9 میلیارد و 58 میلیون ریال زکات فطره پرداخت کردند.

گفتنی است50  پایگاه ثابت کمیته امداد امام خمینی تا پایان ماه مبارک رمضان در استان گلستان برای جذب کمک‎های مردمی در طرح‎های اکرام ایتام و محسنین فعالیت می‌کردند.

در حال حاضر 19 هزار و 17 حامی خیر و نوعدوست از 9 هزار و 851 یتیم و فرزندان محسنین زیرپوشش کمیته امداد گلستان حمایت مادی و معنوی می‌کنند.

طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا  می‌کند.

طرح اکرام ایتام از سال 1378 با هدف حمایت از ایتام خانواده‌های نیازمند و طرح محسنین نیز با هدف حمایت از  کودکان با سرپرست ناتوان به ویژه کودکانی که به دلایل مهمی از قبیل زندانی بودن، سالمندی، بیماری‌های سخت و از کارافتادگی از حضور پدر و مادر محروم هستند با مشارکت حامیان خیر شکل گرفته و توانسته در مسیر خود به تعالی قابل توجهی دست یابد.

با اجرای این طرح‌ها حمایت ایتام و فرزندان محسنین به ‌خیران و حامیان علاقمند واگذار می‌شود و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند یتیم‌، ماهیانه حداقل 300 هزار ریال برای آنان واریز می‌کند.

خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 5200520062 و شماره کارت 6104337770106084 واریز کنند.

خیرین می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد سرپرستی ایتام و مددجویان طرح محسنین را بر عهده بگیرند، بیش از 10 هزار کودک نیازمند غیر ایتام شناسایی شده که از این تعداد بیش از 3 هزار و 800 کودک محسنین کمتر از هشت سال در استان گلستان وجود دارد که برای جذب حامی در اولویت قرار دارند.

متاسفانه در استان گلستان شاهد تعداد 3 هزار و 800 مورد بچه‎های یتیم که از تحصیل باز می‎مانند هستیم، فرزندان محسنین به دلیل طلاق از نعمت پدر بی‎بهره‎ هستند و یا به دلیل اینکه پدر به بیماری صعب‌العلاج دچار شده است و در تامین هزینه‎های حداقلی زندگی با مشکلات جدی مواجه است، این افراد حتی یک حامی هم ندارند و برنامه کمیته امداد استان در ایام ماه مبارک رمضان در راستای جذب حامی برای این ایتام بوده است.

بیش از 12 هزار کودک زیر 12 سال در استان داریم که بخشی از این بچه‎ها بی‎سرپرست و یتیم هستند و حدود 6 هزار و 500 نفر از این بچه‎های یتیم تاکنون مورد محبت و حمایت حامیان قرار نگرفته‎اند.

قابل ذکر است کشاورزان گلستانی هم در سال گذشته 20 میلیارد تومان زکات به کمیته امداد پرداخت کردند پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به اینکه سال خوب زراعی در گلستان رقم خورده است شاهد رشد خوبی در پرداخت زکات توسط گندم‎کاران گلستانی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار