به بهانه رتبه ممتاز مردم اهر در همکاری با هلال احمر؛

نگاهی به طرح همای رحمت در اهر

دیار ارسباران در طول تاریخ از دیرباز حوادث و اتفاقات گوناگونی را بخود تجربه کرده است، مردان و زنان بردبار و صبور و نوعدوست این سرزمین کهن همواره با خلق حماسه های بیاد ماندنی برگ های زرینی بر دفتر افتخارات این مرز و بوم و کشور ایران اسلامی افزوده اند.
کد خبر: ۸۷۰۶۷۸۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

مردم نجیب و دوست داشتنی شهر تاریخی اهر، زادگاه عارف نامدار شیخ شهاب الدین اهری و مهد صدها شهید گلگون کفن، همیشه در مقاطع مختلف نجابت و مناعت طبع خود را به انحاء گوناگون به نمایش گذاشته اند از آن جمله در جریان زلزله مخرب ارسباران جوانان پرشور این دیار دامن همت به کمر بستند و با همیاری و همراهی مردم شریف سراسر کشورمان بر مشکلات ناشی از زلزله پنجم مرداد سال 91بخوبی فائق آمدند و به تعبیر مقام معظم رهبری زلزله را سکوی پرشی برای پیشرفت و آبادانی شهر و دیار خود قرار دادند .

امروز جای بسی افتخار است که خیرین و نیکوکاران اهر به شکرانه مساعدت مردم شریف کشورمان در جریان زلزله سال 91 همواره در طرح های خداپسندانه و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر حضوری بسیار برجسته داشته و رتبه ممتاز استانی را بخود اختصاص می دهند.

چندین سال پیاپی است که داوطلبان و کارکنان و امام جمعه ،فرماندار و مسئولان و ریش سفیدان، رئیس شعبه هلال احمر و همه و همه در اهر دست به دست هم داده اند و صحنه های بدیعی از نوعدوستی، کمک به درماندگان و دستگیری گرفتاران و اطعام ایتام در ماه رمضانرا بنمایش گذاشته اند و رسیدگی به اقشار محروم را وجه همت خود قرار داده اند و بارقه امید را در دل های یتیمان و خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست روشن کرده اند .

امسال یکی از همان سال های درخشان، درخشش همت داوطلبان و خیران هلال احمر در قالب طرح همای رحمت جمعیت هلال احمر اهر بود .

همین که تقویم ها فرارسیدن ماه رمضان را بشارت می دهند، داوطلبان و خیرین و نیکوکاران جمعیت هلال احمر اهر به تکاپو و جنب و جوش می افتند، در تکاپوی تهیه بسته غذایی و سفره های مهربانی ...

پلی که با محوریت جمعیت هلال احمر اهر دربین توان توانمندان و نیاز نیازمندان طراحی شده است بخوبی در طرح همای رحمت جواب می دهد .

متمکنین داخل شهرستان و حتی خارج از شهرستان و خارج از استان و گاه خارج از کشور در تدارک نمک انداختن به این طرح سراسر نور و رحمت هستند ...

همین که ندایی از طرف جمعیت هلال احمر داده می شود از چهار سوی اهر کمک های مردمی روانه جمعیت هلال احمر می شود، یکی قند سبدهای غذایی را تقبل می کند یکی برنج، دیگری ماکارونی، آن دیگری روغن نباتی و الی ماشالله ....

کم کم کمک های مردمی به طرف جمعیت هلال احمر سوق داده شده و نوبت به بسته بندی و ساماندهی بسته غذایی می رسد.


بانوان داوطلب هلال احمر با اشتیاق زاید الوصف در هلال احمر گردهم آمده و بدقت مشغول بسته بندی و تقسیم مواد غذایی می شوند.

بعد از بسته بندی سبدهای غذایی توسط بانوان، نوبت به جوانان برومند اهری می رسد که به تاسی از سیره نورانی ائمه اطهار به ویژه پدر یتیمان عالم حضرت علی(ع) ، بسته های مهربانی را بر دوش گرفته و شبانه به در خانه نیازمندان شتافته و با رعایت کرامت انسانی و حفظ حرمت آنان بسته های امید و آرزو را به آنان رسانده و با فراغت بال به منزل و کاشانه شان بر می گردند.

درماه رمضان امسالبا همت پنج خانه داوطلب و 80 داوطلب فعال و 20خیر و چهار تن از پرسنل هلال احمر اهر بیش از 1500بسته غذایی محتوی برنج ،روغن، قند، چای، رب گوجه و ماکارونیبه ارزش نزدیک به یک میلیارد و 70 میلیون ریال تهیه و در میان 120 تن از معلولان و 200 خانواده زندانیان و 450تن از سالمندان و 480 تن از بیماران نیازمند توزیع شد.

همچنین در دو نوبت داوطلبان جمعیت هلال احمر اهر اقدام به بر پایی سفره های مهربانی در دو نقطه شهر کردند که در این سفره ها قریب به 1900نفر سر سفره مهربانی داوطلبان جمعیت هلال احمر اهر روزه خود را افطار کردند که ارزش ریالی آن بالغ بر 200میلیون ریال برآورده می شد که تمام و کمال هزینه برپایی سفره ها از محل کمک های داوطلبان جمعیت هلال احمر تامین شد.

اکنون پس از گذشت ماه رمضان دو گروه در طرح همای رحمت خشنود هستند گروهی که بندگان خدارا خشنود کردند و بواسطه خشنودی بندگان خدا، ذات باریتعالی خوشحال شد و گروهی دیگر که با دیدن دست های کریم همنوعان نور امید به زندگی در دل هایشان شعله ور شد و خوشحال از اینکه هنوز کسانی هستند در این روز گار وانفسا بفکرشان هستند.

همت بلند دار که مردان روزگار

از همت بلند بجایی رسیده اند

علی شهودی


ارسال نظرات
آخرین اخبار