به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب/

سناریوی تلخ بدحجابی مبتنی بر کم کاری فرهنگی در جامعه

بی حجابی و بد حجابی با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان مبنی بر کم کاری فرهنگی در این حوزه در حال تبدیل شدن به سناریوی تلخی است
کد خبر: ۸۷۰۶۸۰۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
با فصل تابستان و گرمای هوا، معضل بدحجابی و حضور زنان با پوشش‌های نامناسب در محیط بیرون از خانه به صورت جدی‌تر مطرح می‌‌شود. در فصل زمستان به دلیل سردی هوا کسی فرصت عرض اندام ندارد اما در تابستان بررسی این مسئله قابل تامل است و چنین افرادی با رعایت نکردن حجاب در محیط اجتماعی حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند.

بدحجابی در حال حاضر به یک معضل فرهنگی تبدیل شده است و چندی است متولیان فرهنگی کشور را بر آن داشته با روش‌های مختلف با آن مقابله کنند و با آغاز فصل تابستان و آغاز سونامی بدحجابی، مسئولان به فکر حل معضل بدحجابی و ترویج عفاف و حجاب می‌افتند و با پایان این فصل تقریباً سایه آن کمرنگ می‌شود تا تابستان سال آینده

هر ساله در فصل تابستان شاهد رشد فزاینده بدحجابی در جامعه هستیم؛ معضلی که همه چیز آن به پای «گرما» تمام می‏‌شود و تمام توجه‏ مان این است که در فصل گرم سال چاره‌‏ای جز این نداریم!!! در حالیکه یکی از توصیه‌های مهم و موکد دین مبین اسلام به زن، داشتن حجاب و حفظ عفاف در جامعه است. حجاب زن موجب می‌شود تا شخصیت انسانی زن و کمالات و تفکرات او مطرح شود نه جسم و ظاهر فیزیکی وی..

در حال حاضر بی حجابی يا بد حجابي ابعاد مختلفی پیدا کرده است. از جنبه‌های فرهنگی و دینی این موضوع گرفته که یک اصل مسلم دینی را نقض می کند تا ابعاد سیاسی بی حجابی که به شیوه‌ای برای اعتراض به نظام سیاسی تبدیل شده است و یا ابعاد اقتصادی آن که زمینه سوء استفاده تبلیغاتی تولیدکنندگان و طراحان پوشاک را برای کسب سود و منعفت به همراه داشته است به گونه‌ای که به دلیل هجوم و سونامی بدحجابی و با همراهی تبلیغات شبانه‌روزی ماهواره‌ها و در سایه کم توجهی مسئولین داخلی، این روزها پیدا کردن فروشگاهی که بتواند پوشش یک خانم محجبه را تأمین کند کار بسیار سختی شده است.

این روزها موضوع حجاب و عفاف و ولنگاری فرهنگی به یکی از بحث‌های داغ و پر مخاطب رسانه‌ها تبدیل شده و هر دست به قلمی دنبال نوشتن یک سوژه در این زمینه است.

حجاب یک اصل ارزشی و فرهنگی است که حفاظت از آن نیازمند عزمی همگانی است چراکه دشمن درصدد رخنه در این اصل است وبا استفاده از تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ایی به دنبال تغییر سبک حجاب و مدیریت بدن است تا قبح بدحجابی را شکسته و فساد را در جامعه مسلمان ایرانی رواج دهد.

بی حجابی و بد حجابی با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان مبنی بر کم کاری فرهنگی در این حوزه در حال تبدیل شدن به سناریوی تلخی است که اگر همچنان در سایه غفلت و بی توجهی متولیان فرهنگی قرار گیرد بیش از این گریبان جامعه را خواهد گرفت. در برابر این هنجارشکنی ها این متولیان فرهنگی هستند که باید پاسخگو باشند زیرا بستر لازم برای رواج پوشاک اسلامی را در جامعه فراهم نیاورده ودر برابر بسیاری از بی‌حجابی‌ها سکوت کرده و شانه خالی می‌کنند.

اما آنچه که ضروری است مشارکت و همدلی همه دستگاه‌های متولی امر حجاب و عفاف با یکدیگر است تا بتوان با فرهنگ سازی عفاف و حجاب، برخی از بد پوششی‌ها را که نتیجه غفلت متولیان فرهنگی و تبلیغات بی حد و حصر شبکه‌های ماهواره ایی و اجتماعی است ازبین برده و دشمن را ناکام بگذاریم.

 یادداشت/مائده فلاحتکارضیابری
ارسال نظرات
آخرین اخبار