خبرهای داغ:
کلاس اخلاق با موضوع ولایت فقیه در حسینیه امام خمینی (ره) سپاه ناحیه کرمانشاه با حضور پایوران و سربازان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۰۶۸۴۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ناحیه کرمانشاه، در این کلاس حجت الاسلام دانیاری از مبلغین اعزامی از شهر مقدس قم ضمن بیان آیات و روایات در خصوص ضرورت وجود ولی فقیه در جامعه به بیان دلایل عقلی اثبات ولایت فقیه پرداخت.

وی ولایت فقیه را ادامه دهنده راه انبیاء دانست و گفت :اختیارات ولی فقیه همان اختیارات انبیاء الهی در تشکیل حکومت و اجرای قوانین اسلامی در جامعه مسلمین است و ولایت فقیه حرکت انبیاء الهی و رساننده مردم به سعادت و خوشبختی است .

دانیاری در ادامه نصب ولی فقیه را با توجه به ادله نقلی از روایات حضرات معصومین (ع) و توقیع امام زمان (عج) به اسحاق بن یعقوب (واما الحواث الواقعه فارجعوا فیها ....)، مقبوله عمربن حنظله و مشهوره ابی خدیجه از جانب خداوند متعال دانست و گفت : انتصاب ولی فقیه از سوی خداوند متعال صورت می گیرد و خداوند این مسئولیت سنگین را بر عهده فقیه جامع الشرایط گذارده است .

وی در ادامه به عمل امام و ولی فقیه اشاره کرد و افزود :ولی فقیه که هدایت جامعه و اداره کشور را بر عهده دارد باید با توجه به حدیث امام حسن عسگری(ع) (من کان من الففهاء صائناً لنفسه حافظاً لدینه ....)دارای خصوصیاتی باشد که ما در این خصوص می بینیم که حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) با داشتن تمام شرایط و عالم به زمانه بودن با احاطه کامل به مسائل کشور،منطقه و جهان چگونه جامعه را به سمت سعادت هدایت می کنند .

وی با اشاره به وضعیت منطقه و اینکه بسیاری از کشورهای همجوار دچار بحران و جنگ شده اند آرامش کنونی کشور را نشات گرفته از تدابیر مقام معظم رهبری دانست و گفت : این تدابیر نتیجه علم و آگاهی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) نسبت به مسائل گوناگون و هدایت صحیح جامعه است .

وی یکی دیگر از ویژگیهای ولی فقیه را عدالت عنوان کرد و گفت : ولی فقیه از میزان تقوایبالایی باید برخوردار باشد بگونه ای که اگر اگر گناه کبیره انجام دهد و یا حتی بر گناهان صغیره اصرار ورزد دیگر شرایط ولایت را ندارد و این امر یعنی بحث صلاحیت لحظه ای (مادام الصلاحیه) ولی فقیه و یکی از بارزترین جلوه های الهی بودن ولایت فقیه است ، یعنی برای ولی فقیه زمان مشخص نشده است و تا هنگامی که دارای شرایط لازم باشد هدایت جامعه اسلامی بر عهده اوست و در غیر این صورت از منصب خود عزل می شود .

وی در پایان با اشاره به اینکه تمام دشمنان اسلام بسیج شده اند و هدف اصلی آنها براندازی نظام اسلامی است افزود :به همین خاطراست که ما می بینیم امروزه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری (مدالظله العالی) مورد سنگین ترین هجمه های دشمنان قرار گرفته اند و به فضل الهی و هدایت امام خامنه ای و پشتیبانی مردم ولایت مدار ایران اسلامی نقشه شوم آنها نقش برآب خواهد شد و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) و پیروزی کامل حق بر باطل در حکومت جهانی حضرت داده خواهد شد.

ارسال نظرات