آیت الله شبستری:

فقرا اولویت زکات فطریه/عمل به قوانین فردی و اجتماعی

امام جمعه تبریز در خطبه های نماز عید فطر با اشاره به پایان ماه رمضان و با بیان اینکه نباید مسلمان یک ماهه باشیم، گفت: باید با رعایت قوانین فردی و اجتماعی، قداستی که در این ماه کسب شده، حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۰۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به پربودن مساجد، امامزاده و دیگر اماکن مذهبی در ماه رمضان و پرمحتوا بودن برنامه های اخلاقی، اظهار امیدواری کرد در طول سال نیز این روند ادامه داشته باشد تا از فیوضات الهی بیشتر بهره مند شویم.

وی با تاکید به اینکه علاوه بر نماز، وظیفه ادای زکات فطریه نیز برعهده داریم، اعلام کرد: محل مصرف زکات فطریه فقرا هستند که برای نفری 5500 تومان محاسبه شده و فقرا شهر و محلی که در آن ساکن هستیم در اولویت قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود، از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و اظهار داشت: هر سال مسلمانان با عمل به توصیه های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، حضور پرشوری در این راهپیمایی دارند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی روزهای واپسین عمر خود را طی می کند، تصریح کرد: در روزهای اخیر مقامات ارشد رژیم اشغالگر اسرائیل تشکیل جلسه داده و تصویب کردند که نیروهای ارتشی این رژیم می توانند بدون اجازه و دستور مقامات بلندپایه خود فلسطنیان را به قتل برسانند که عمق دشمنی آن ها را با مسلمانان نشان می دهد.

آیت الله شبستری با اشاره به انفجارهای اخیر در عراق و شهید شدن 213 عراقی به دست داعشی ها، بیان داشت: دولت عراق تلاش دارد سفیر عربستان را از این کشور اخراج کند چراکه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ترورها به دست رژیم آل سعود انجام می شود.

وی در سخنان پایانی خود، گفت: ما نمازگذاران ضمن محکوم کردن ترورهای اخیر، به گروه های تکفیری همچون داعش و اربابان آن ها از جمله امریکا و صهیونیست هشدار می دهیم که آدم کشی های آن ها بدون جواب نمانده و در اینده نزدیک به دست نیروهای مقاومت به کلی ریشه کن خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار