امام جمعه دامغان در خطبه های نماز باشکوه عید سعید فطر با اشاره به شرایط حساس منطقه و جهان اسلام و تلاش نظام سلطه برای در نوردیدن خاکریزهای جبهه مقاومت، بر ضرورت کمک های نقدی و غیر نقدی ملت غیور ایران و مردم آگاه دامغان به رزمندگان جبهه مقاومت تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۵۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان در خطبه های پرشور نماز باشکوه عید سعید فطر دامغان که با حضور زائد الوصف ده ها هزار نفری مردم دیندار این شهرستان برگزار شد با تبریک فرارسیدن عید بندگی و عبودیت و شکر نعمت روزه داری ماه ضیافت الله اظهار داشت: اعیاد بزرگ اسلامی عنایات حضرت حق در مسیر رشد معنویت در جامعه انسانی است.

وی با تأکید بر اینکه فلسفه روزه داری تقوا است و هر روز که انسان مرتکب گناه نشود عید است، اضافه کرد: فرجام انسان های با تقوا سعادت و بهروزی است و آنان که فرصت رمضان را غنیمت شمردند و از مجال ضیافت الهی برای افزودن بر توشه معنویت و طاعت رب یگانه بهره بردند رستگاران آخرتند.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطره در رفع محرومیت ها از چهره جامعه اسلامی ، خاطر نشان کرد: زکات فطره زکات بدن است، باید در پرداخت و هزینه نمودن زکات فطره پرداختی از سوی مؤمنان و رعایت سلسله مراتب پرداخت این مبالغ به مستحقان بر اساس دستورات دین توجه کامل شود که در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه های مدون و شایسته ای دارد.

خطیب نماز عید سعید فطر شهرستان دامغان با تقدیر از حضور باشکوه مردم ولایتمدار این شهرستان در این آیین معنوی و باشکوه و راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: مردم شهید پرور شهرستان دامغان با حضور گسترده در تمامی صحنه ها همواره پشتیبان انقلاب و ولایت و مروج ارزش های ناب اسلامی بوده و هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس منطقه و جهان اسلام و تلاش نظام سلطه برای در نوردیدن خاکریزهای جبهه مقاومت، بر ضرورت کمک های نقدی و غیر نقدی ملت غیور ایران و مردم آگاه دامغان به رزمندگان جبهه مقاومت تأکید کرد و گفت: مردم دامغان در این عرصه نیز در استان پیشتاز هستند و امیدواریم این کمک های مردمی افزایش یابد.

گفتنی است، تأکید بر گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و برگزاری راهپیمایی نمادین 21 تیرماه، محکومیت سیاست های آل سعود در حمایت از گروه های تکفیری و جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در حج ابراهیمی و تأکید بر لزوم حمایت بیش از پیش از فعالیت های قرآنی بالاخص ساخت دانشگاه علوم قرآنی این شهرستان از دیگر بخش های خطبه های نماز عید سعید فطر دامغان بود.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها