خبرهای داغ:
هندیجان با قدمتی ۳هزار ساله با گویش های محلی بختیاری و بندری با مرز ساحلی ۹۵کیلومتری خلیج فارس با جاذبه های گردشگری این روز ها مورد کم لطفی قرار گرفته است .
کد خبر: ۸۷۰۶۹۵۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
  به گزارش خبر نگار بسیج در هندیجان ،مدت ها کار مطالعاتی یکی از مناطق حیاتی شهرستان منطقه گردشگری بحرکان انجام گرفته که طبق بررسی ها در طول سال شاهد گردشگران بی شماری از شهرها و استان های کشور جهت تفریح و استفاده از مناطق زیبای ساحلی بندر بحرکان هندیجان  دیدن می کنند.

در ادامه گزارش :این روزها بدون مجوز فرمانداری هندیجان یک نفر بصورت غیر منطقی از منابع صدف ساحل بحرکان استخراج می کنند که   این کار موجب اعتراض مردم شهرستان برای تعطیلی استخراج صدف قرار گرفته شده است.

در باره سید مهران رفیعی فرماندار هندیجان اظهار کرد:مجوزی برای استخراج صدف در منطقه ساحلی بحرکان هندیجان به هیچ فردی از سوی فرمانداری هندیجان صادر نشده و بنا به درخواست های مردم پیگیر تعطیلی این کار هستیم و نباید این استخراج صدف ادامه داشته باشد ومجوز این کار از طرف اداره کل صنعت ،معدن و تجارت استان خوزستان به این فرد داده شده است.

وی افزود:برداشت صدف از منطقه سواحل بحرکان به زیست محیطی و آبزیان خسارات جبران ناپذیری وارد می کند و همچنین مساحت منطقه گردشگری بحرکان هندیجان ۶کیلومتر است.

وی بابیان حمایت مسوولان مربوطه استانی گفت:مسوولان مربوطه استانی شامل مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت به خواسته های مردم هندیجان احترام گذاشته و جلوی استخراج صدف را گرفته واین مجوز را باطل نمایند.

رفیعی فرماندار هندیجان عنوان کرد:احترام به حق و حقوق مردم محروم هندیجان از وظایف انسانی است و با جدیت پیگیر لغو مجوز استخراج صدف در منطقه بحرکان هندیجان  تا نتیجه نهایی هستیم .
ارسال نظرات
پر بیننده ها