مسئول برگزاری طرح ولایت استانی گیلان گفت: مهمترین هدف طرح ولایت، تربیت نیروی نخبه انقلابی جهت حضور در چالش های اساسی نظام جهت تحقق دانشگاه اسلامی در راستای تشکیل حکومت اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۱۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

علیرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، در خصوص دوره طرح ولایت گفت: دوره طرح ولایت یک دوره تربیت کادر هم طراز در حوزه مبنایی اندیشه اسلامی در مباحث بصیرتی، معرفتی، اخلاقی، تربیتی و تشکیلاتی است؛ جهت تشکیل و تربیت نیروهایی به فرموده مقام معظم رهبری، مدیران ۱۰ سال آینده کشور. در این دوره دانش پژوهان بعد از گذراندن مراحل گزینشی شامل آزمون، مصاحبه و تحقیق و کسب حداکثر نمره با داشتن شرایط جهت حضور در عرصه جنگ نرم و افسری در خیمه فرماندهی انتخاب می شوند.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره، تربیت نیروی نخبه انقلابی جهت حضور در چالش های اساسی نظام جهت تحقق دانشگاه اسلامی در راستای تشکیل حکومت اسلامی است.

مسئول برگزاری طرح ولایت استانی گیلان تصریح کرد: دوره از بعدهای مختلف قابلیت‌های خوبی دارد؛ اینکه دانش‌پژوهان از لحاظ مبانی اندیشه اسلامی دروس معرفتی که اساتید آن همگی از اساتید برجسته موسسه حضرت امام(ره) قم هستند و در حوزه بصیرتی با حضور اساتید برجسته اصول و مبانی فضای سیاسی و کار بصیرتی در دانشگاه آشنا می‌شوند و در حوزه اخلاقی- تربیتی، مباحثی در خصوص اخلاق تشکیلاتی و… تدریس می‌شود و جمع‌بندی این مباحث در حوزه کار تشکیلاتی و پیاده کردن این مباحث در فضای دانشگاه و هدایت نسل جوان به‌ سوی دانشگاه اسلامی و در نهایت حکومت اسلامی محقق می‌شود.

بختیاری ادامه داد: در این دوره علاوه بر این دوره‌های تربیتی و مسابقات فرهنگی و برنامه‌های فرهنگی از جمله شبی با شهدا و محفل انس با قرآن، دیگر برنامه‌هایی نیز در دوره اتفاق می‌افتند. علاوه بر این در دوره یک فضایی ایجاد می‌شود که یک زندگی دورهم و دست جمعی و آشنا شدن با قومیت‌های مختلف و پیدا کردن رفیق و دوست در شهرستان‌های مختلف و کسب اطلاعات، اخبار و بالا بردن معلومات و برطرف کردن شبهات و بسیاری از اتفاقات و خاطرات خوش رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه هشتمین دوره طرح ولایت استانی گیلان ۲۱ تیرماه جاری تا ۳۰ تیرماه در دانشگاه پردیس فنی فومن برگزار می‌شود؛ گفت: این دوره همه‌ساله به‌صورت تفکیک‌شده برگزار و امسال هم مثل سنوات گذشته به‌صورت دو دوره مجزا (برادر و خواهر) برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری طرح ولایت استانی گیلان تصریح کرد: اکثر دانش‌پژوهان این دوره از نخبه‌های بسیج دانشجویی و افراد بامعلومات خوب انتخاب‌ شده‌اند و چارت آموزشی دوره‌ها با سال گذشته متفاوت است، برنامه‌های کلاس و همایش بیشتر به سمت کارگروهی سوق داده‌شده است.

بختیاری ادامه داد: از بهترین خصوصیات این دوره می توان به خادمین آن اشاره کرد که از دانش‌پژوهان سنوات گذشته‌ دوره انتخاب می‌شوند، در هر دوره ۳۰ خادم خواهر و برادر به‌ صورت تقسیم‌شده در کمیته‌های آموزش، فرهنگی، دانشجویی، پشتیبانی، فضای مجازی، نظارت دانشجویی و تربیت‌بدنی تقسیم می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره یکی از بهترین دوره‌هاست، توصیه نمی کنم دانشجویان این فرصت گران‌قدر در فضای دانشجویی را از دست ندهند. دانشجویان اگر دنبال جایی برای ارتباط ‌گیری با اساتید برجسته کشوری هستند جهت برطرف کردن شبهات خود این فضا بهترین امکان را برایشان فراهم می‌کند.

ارسال نظرات