خبرهای داغ:
وزیر نفت گفت: علت حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خرابکاری نبوده است.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۴۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
 به گزارش بسیج ،بیژن نامدار زنگنه ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد بحران بندر ماهشهر در جمع خبرنگاران،گفت: برخلاف ادعای برخی که عنوان می‌کنند علت حادثه آتش‌‌سوزی پتروشیمی بوعلی‌سینا خرابکاری بوده، هرگز اینگونه نیست و سانحه دلایل فنی داشته است.

وی ادامه داد: اگر قصوری نیز صورت گرفته باشد پس از انجام بررسی‌های لازم به طور رسمی اعلام خواهد شد.

وزیر نفت به واکنش برخی کشورهای همسایه به موضوع آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی کشورهای همسایه پس از این آتش‌سوزی ابراز خوشحالی کردند، یک کشور مسلمان نباید نسبت به آسیب دیدن کشور مسلمان دیگر خوشحال باشد و باید ابراز ناراحتی کند.

وی افزود:برای مهار آتش تمام تلاشمان را می‌کنیم؛ همچنین در تلاشیم همه امکانات لازم برای اطفاء حریق را آماده کنیم تا ان‌شاءالله امروز خاموش شود.

زنگنه با بیان این که خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی و زخمی نداشته است،شایعه تخلیه شهر ماهشهر را تکذیب کرد و گفت: عنوان می‌کنند که شهر در حال از بین رفتن است که این موضوع شایعه‌ای بیش نیست، هم‌اکنون در فاصله 200 متری حادثه هستم و تلاش تیم حرفه‌ای عملیات اطفای حریق در حال انجام است و به امید خدا به زودی موفقیت کامل حاصل خواهد شد.

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از چهارشنبه 16تیر آغاز شد. آتش سوزی در برج 8001 که با 121متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، بامداد پنجشنبه 17 تیر تقریبا به طور کامل مهار شده بود اما بار دیگر زبانه کشید.

آتش اکنون تحت کنترل نیروهای حاضر در منطقه است.

بندر ماهشهر در جنوب استان خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/ض
ارسال نظرات
پر بیننده ها