امام جمعه قروه گفت: داعش برای براندازی دین اسلام علم شده است، افزود: در این میان سرآمدی ملت بزرگ ایران در حفظ و حراست از اسلام و آموزه‌های ارزشمند آن خاری در چشم دشمنان است.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۶۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حسن باباییان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در بوستان رضوان‌ شهر قروه و با حضور خیل روزه‌داران برگزار شد، اظهار داشت: عید فطر روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه فطر به دو معناست، گفت: یکی به معنای امساک و خودداری از خوردن و آشامیدن و دیگری به معنای سرشت است که روزه‌دار در این روز به سرشت خود باز می‌گردد.

باباییان با بیان اینکه در آیات قرآن کریم، دین اسلام دینی خالص توصیف شده است، افزود: مشاهده باطنی و درک ضروری از دین در سمت و سوی بازگشت انسان به فطرت الهی خود است.

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه داعش برای براندازی دین اسلام علم شده است، افزود: در این میان سرآمدی ملت بزرگ ایران در حفظ و حراست از اسلام و آموزه‌های ارزشمند آن خاری در چشم دشمنان است.

به گفته باباییان، انقلاب اسلامی ایران نوری است که به اسلام در دنیای معاصر روشنایی بخشیده است و تشکیل گروه‌های تکفیری و تروریستی به نام اسلام برای کم‌رنگ کردن این نور است.

وی تاکید کرد: اراده الهی بر این قرار دارد که این نور روز به روز در سراسر گیتی پرفروغ‌تر از قبل شود.

خطیب نماز عید فطر قروه به انفجارهای خونین بغداد و کشته‌شدن صدها تن از مردم این کشور اشاره کرد و گفت: داعش و دیگر گروه‌های تکفیری و تروریستی مزدوران آمریکا و صهیونیسم جهانی هستند.

باباییان خطاب به کسانی که با بزک کردن چهره کریه آمریکا می‌خواهند آن را دوست ملت ایران جا بزنند، گفت: حامی اصلی تمامی مزدوران تروریست که به اسم اسلام، علیه اسلام مبارزه می‌کنند همین شیطان بزرگ است.

این مسؤول به آتش‌افروزی‌های آل سعود در منطقه اشاره کرد و افزود: دستان این رژیم به خون هزاران کودک و زن یمنی آغشته است و برای فرار از این جنایت این بار حربه‌ای جدید را راه‌اندازی کرده است.

امام جمعه قروه گفت: انفجارهای اخیر در مدینه و دیگر نقاط عربستان قطعا کار خود آل سعود است و به این وسیله می‌خواهد جنگ‌افروزی مذهبی را شعله‌ور کند.

باباییان افزود: بعید نیست آل سعود این انفجارها را منتسب به شیعیان کند و با این ترفند به خواست تفرقه‌افکنانه آمریکا در منطقه عمل کند.

وی با بیان اینکه مسلمانان نسبت به این دو نقطه یعنی مکه و مدینه حساس هستند، افزود: تحریک مسلمانان علیه یکدیگر حربه شومی است که آل سعود آن را دستاویز خود قرار خواهد داد.

ارسال نظرات