از ریاست مجلس خواستیم با عنایت ویژه در تصویب این لایحه اهالی استان را قرین منت کنند.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۸۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل از تماس خود با رئیس مجلس جناب شورای اسلامی در زمینه منطقه آزاد اردبیل خبر داد و اظهار داشت: از ریاست مجلس خواستیم با عنایت ویژه در تصویب این لایحه اهالی استان را قرین منت کنند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: در این تماس قرار بر این شد که ریاست مجلس با تماس با ریاست صدا و سیمای کشور از وی بخواهد که در آستانه رای‌گیری برای مناطق آزاد از پخش هر گونه تحلیل اقتصادی که نظر منفی به مناطق آزاد دارد خودداری کنند.
 
وی علاوه بر این از تماس خود با بزرگترین مخالف مناطق آزاد در مجلس که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی آرای نمایندگان دارد خبر داد و این تماس را بسیار مفید دانست.
 
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اخراج گمرک مصوب راکد اصلاندوز از تصویب توسط دولت که با عجله تمام صورت گرفته به خاطر راه‌اندازی گمرک قلی‌بیگلو در پنج کیلومتری اصلاندوز در منطقه آذربایجان شرقی است چون قانوناً با مصوب ماندن گمرک اصلاندوز آنها نمی‌توانند گمرک قلی بیگلو را احداث و راهی به آسیای میانه و قفقاز باز کنند.
 
آیت‌الله عاملی این کار هیئت دولت را خطای بزرگ و سبب ناراضی شدن اهالی استان از دولت دانست و از مدیریت ارشد استان و نمایندگان خواست با تمام توان از این ابطال جلوگیری کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این زمینه با قاطعیت تمام تصریح کرد: اگر دولت این مصوبه را پس نگیرد، اینجانب به خاطر حقوق اهالی شریف استان مجبور به اقداماتی خواهم بود که به صلاح دولت نخواهد بود.
 
وی اظهار کرد: اگر گمرک قلی بیگلو راه‌اندازی شود تا ابد اجازه احداث گمرک به اصلاندوز داده نخواهد شد.
 
خطیب جمعه اردبیل از اجتماع بزرگ 15 هزار نفری اهالی اهل سنت عنبران در قبرستان عنبران که از تمام شهرهای ایران در روز عید فطر در آنجا حاضر می‌شوند، تجلیل کرد.
 
آیت‌الله عاملی گفت: این اجتماع با سفره احسان و قرائت دعا، قرآن و یس بر مزار اموات برگزار می‌شود و دست رد بسیار مهمی بر اندیشه وهابیت است و شایسته است که نه تنها صدا و سیمای استان بلکه شبکه‌های ملی با اهتمام فراوان این اجتماع ارزشمند را پوشش دهد.
 
امام جمعه اردبیل با اشاره به اهانت‌های وقیحانه سه نماینده مجلس آذربایجان به ملت، کشور، دین و رهبریت معظم ایران اسلامی، در تحلیل این کفران نعمت بزرگ و جواب به آن به طور مبسوط صحبت کرد.
ارسال نظرات