نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه فیش‌های حقوقی نامتعارف سبب ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود، گفت: دولت مبارزه بافیش‌های حقوقی نامتعارف را شروع کرده ‌و انتظار می‌رود این مبارزه سرآغازی برای مبارزه با فساد اداری و تجمل‌گرایی باشد.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۹۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن سفارش به تقوا اظهار داشت: امیرمومنان علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند ای مردم بدانید خیر و خوبی در مال، فرزند و در مقام نیست بلکه خیر و خوبی در علم، حلم و بندگی خداست.

وی افزود: امروز 18 تیرماه سالروز کشف توطئه کودتای آمریکایی در پادگان شهید نوژه در سال 59 و سالروز فتنه و آشوب اخلال‌گران در تهران در سال 78 است که به دنبال آن 23 تیرماه مردم ایران در محکومیت فتنه به صحنه آمدند که به‌ عنوان روز حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان نظام و دفاع از ولایت و رهبری و ولایت‌فقیه نام‌گذاری شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با شناخت از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی برای از بین بردن انقلاب از روز اول علیه ملت ایران دست به توطئه زدند، عنوان کرد: دشمنان می‌دانستند که این انقلاب مبارزه با ظلم و استکبار را شروع کرده و بساط ظلم، نظام سلطه و استکباری را در ایران برچیده و استقلال همه‌جانبه خود را حفظ کرده دست به توطئه بردند.

وی کودتای نظامی را یکی از اقدامات علیه نظام دانست و بیان کرد: پسمانده‌های رژیم طاغوت و شاهنشاهی جمع شدند و طرح کودتای نظامی را در سال 59 راه‌اندازی کردند که با عنایات خدای متعال و نصرت الهی این کودتا کشف و خنثی شد.

آیت‌الله میرعمادی آشوب‌های خیابانی و فتنه داخلی را دومین توطئه دشمنان دانست و گفت: در سال 78 به دنبال اصلاحیه قانون مطبوعات این آشوب‌ها شروع شد.

وی بابیان اینکه استکبار جهانی به این مسئله دامن زده و جنگ روانی راه انداخته و از آشوبگران حمایت مالی و رسانه‌ای داشت، تصریح کرد: در تهران عده‌ای اخلال‌گر، ضدانقلاب و افراد وابسته به طاغوت آشوب راه انداختند به‌طوری‌که واقعاً زندگی را بر مردم سخت کردند و هرچه تذکر داده‌ و نصیحت شد و راه‌نشان داده شد گوش ندادند و سرانجام در 23 تیرماه مردم با هدایت مقام معظم رهبری به صحنه آمده و آشوب گران را سرجای خود نشاندند.

امام‌جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که دشمنان ما به این‌ها بسنده نکرده و هرروز توطئه و نقشه جدید علیه ملت ایران دارند.

وی بابیان اینکه آشوب‌های خیابانی سال 78 و فتنه 88 بسیار به هم شبیه هستند، اظهار داشت: هر دو فتنه را آمریکایی‌ها و کشورهای غربی حمایت کردند و هدف آن‌ها از بین بردن نظام و ارکان آن بود اما آنچه مهم است این است که این انقلاب موردحمایت خدای متعال و موردتوجه ولیعصر(عج) است.

آیت‌الله میرعمادی افزود: تمام این فتنه‌ها و آشوب‌های خیابانی خنثی‌شده و از بین رفت که نصرت‌ها و عنایات الهی است اما فتنه باقی است و حساسیت در مورد فتنه باید باقی باشد.

وی با تأکید بر اینکه فتنه‌گران نباید میدان بگیرند، عنوان کرد: این خط قرمزی است که توسط مقام معظم رهبری ترسیم‌شده و در تمام این موارد که دشمنان توطئه کردند نقش مقام معظم رهبری در خنثی کردن این توطئه‌ها از کودتای نوژه تا فتنه 88 برجسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: یادآوری این مناسبت‌های برای این است که ما قدر نعمت‌های انقلاب و ولایت و رهبری را بدانیم و خدای متعال را در این نعمت شاکر باشیم و ان‌شاءالله خداوند سایه بلندپایه مقام معظم رهبری را بر سر ما مستدام بدارد.

وی به‌روز دوشنبه 21 تیرماه روز حمله به مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار مردم به دست رضاخان اشاره کرد و گفت: مردم به خاطر کشف حجاب قیام کرده و آن‌ها مردم را به گلوله بستند به همین مناسبت امروز به‌ عنوان روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه برخی علت تأکید اسلام بر حجاب و عفاف را می‌پرسند، تصریح کرد: دلیل آن روشن است اول اینکه حجاب محبوب‌ترین عمل بعد از معرفت به خدا در نزد خدای متعال است.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در روایتی می‌فرمایند هیچ‌چیزی نزد پروردگار بعد از معرفت، مثل حجاب و عفاف محبوب نیست.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه خدا حجاب را دوست دارد و حجاب مانند نماز و روزه حکم خدا و قرآن است، عنوان کرد: علاوه بر این عفت و پاک‌دامنی سبب سلامت جامعه است اگر ما فرزندان و جامعه سالم می‌خواهیم در حجاب و عفاف است.

وی بابیان اینکه عفت نشانه شخصیت زن و وسیله‌ای برای تعالی و تکریم زن است، بیان کرد: از همه بالاتر عفت و پاک‌دامنی سبب تحکیم نظام خانواده است، چرا امروز خانواده‌ها دچار تزلزل‌اند؟ چرا طلاق انقدر زیاد است؟ بخشی از آن مربوط به این است که عفت و پاک‌دامنی در خانواده‌ها حاکم نبوده و گناه حاکم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه وقتی گناه بر خانواده حاکم باشد خانواده از هم می‌پاشد، تصریح کرد: انتظار می‌رود به‌ویژه در فصل تابستان به‌ویژه در اماکن تفریحی و گردشگری اولاً زنان و دختران جامعه این حکم خدا را رعایت کنند ثانیاً مسئولان و دست‌اندرکاران با هنجارشکنان مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت حجاب در جامعه بسیار بد بوده و بی‌حجابی و بدحجابی روزبه‌روز در حال گسترش است، گفت: انسان خجالت می‌کشد در برخی خیابان‌ها و مراکز تفریحی حاضر شود.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه جامعه باید حساس شده و امربه‌معروف و نهی از منکر را ترک نکنیم، اظهارداشت: مسئولان امربه‌معروف و نهی از منکر و نیروهای انتظامی در این فصل تابستان در اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها حضورداشته و امربه‌معروف و نهی از منکر کنند یقیناً اثر خواهد داشت و تأثیرش را خواهیم دید.

وی بابیان اینکه چهارشنبه هشت شوال سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه مظلوم بقیع توسط گروه گمراه وهابیت است، افزود: این رژیم آل سعود 93 سال پیش گنبد و بارگاه ائمه مظلوم بقیع را خراب کردند که بسیار متعصب، متحجر، نادان و ابله هستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه این کار دل همه مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، عنوان کرد: این نشان می‌دهد که رژیم آل سعود و وهابیت به دنبال محو اسلام ناب و ترویج اسلام آمریکایی بوده و موردحمایت و نوکر آمریکا هستند.

وی بابیان اینکه آل سعود لیاقت اداره حرمین مکه و مدینه را ندارند، بیان کرد: بدبختی آل سعود این است که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار می‌کند اما مانع حجاج و زائران ایرانی به بیت‌الله احرام می‌شود و سد عن سبیل الله می‌کند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: این نهایت بی‌غیرتی آل سعود است و واقعاً ننگ و مرگ همیشگی بر آل سعود باشد با جنایاتی که انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه دولت مبارزه بافیش‌های حقوقی نامتعارف را شروع کرده است، تصریح کرد: این فیش‌ها دل مردم را جریحه‌دار کرده و نقل همه مجالس شده است که جای تقدیر و تشکر دارد و انتظار این است که این مبارزه سرآغازی برای مبارزه با فساد اداری و تجمل‌گرایی باشد چراکه واقعاً درد است و سبب ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امیدواریم که با این کار بسیار ناپسند که مقام معظم رهبری به هجمه به ارزش‌ها تعبیر فرمودند مقابله شده و اثرگذار باشد و افرادی که به بیت‌المال مسلمین خیانت کردند اموال را به بیت‌المال بازگردانند.

وی با اشاره به اینکه 16 تیرماه روز مالیات و فرهنگ مالیاتی نام‌گذاری شده است، بیان کرد: مالیات به‌عنوان یکی از حقوق دولت در جامعه و یکی از منابع اصلی درآمد دولت‌ها است.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه مالیات قانون بوده و قانون باید اجرا شود، گفت: باید همکاری کرده و مالیات‌ها پرداخت شود و راه‌های فرار مالیاتی بسته شود از سوی دیگر دولت‌ها قوانین مالیاتی را دقیق رعایت کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسئله مالیات بر ارزش‌افزوده که از مصرف‌کننده گرفته می‌شود چرا مودی نباید پرداخت کند؟ این مشکل باید برطرف شود و با گفت‌وگو اشکال کار را برطرف کنند تا مالیات به‌طور دقیق و حساب‌شده بدون ملاحظه و سفارش و تبعیض گرفته‌شده و به منابع دولت افزوده شود و به‌گونه‌ای نباشد که برخی پرداخت کرده و برخی از آن فرار کنند اینجا دقت و مواظبت لازم است با تعامل و گفت‌وگو این حق دولت نیز ادا خواهد شد.


ارسال نظرات