خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قم خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی زنان در حوزه مشاغل خانگی در قم

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان قم گفت: صنایع دستی بافت، صنایع دستی طلا و جواهر سازی، امور زراعی و... از جمله دوره‌های آموزشی مشاغل خانگی زنان با هدف توانمندسازی زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست بوده که در سال جاری ۱۵۶ نفر تحت آموزش قرار می‌‌گیرند.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۳۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، احمد عطار نیا با اشاره به اینکه در سال 94 تعداد 14 هزار و 55 گواهی نامه مهارتی برای شرکت کنندگان در آزمون‌های سنجش مهارت صادر شده است اظهار داشت: در سال جاری نیز تاکنون از 3 هزار و 475 شرکت کننده در آزمون‌ها 2 هزار و 462 نفر موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: در راستای طرح ارتقا شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص با برگزاری نشست  تشریح طرح ارتقا شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و نیاز سنجی آموزش‌های مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان  دانشگاه‌های استان قم تفاهم نامه‌ای با هدف ایجاد مرکز جوار دانشگاهی جدید امضا شد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه اجرای آموزش در مراکز جوار دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 111 نفر دوره معادل 2 هزار و 917 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

عطارنیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مشاغل خانگی تصریح کرد: در سال 94 تعداد 430 مجوز مشاغل خانگی صادر شد همچنین هزار و 607 نفر دوره معادل 230 هزار و 383 نفر ساعت دوره‌های آموزشی مرتبط با مشاغل خانگی برگزار شده است.

به گفته وی، در سال جاری در راستای آموزش‌های مربوط به مشاغل خانگی 100 نفر دوره معادل 20 هزار و 118 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه چهار مرکز آموزشی تابعه ثابت و سیار شهری و روستایی برای آموزش بانوان در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد خاطرنشان کرد: صنایع دستی بافت، صنایع دستی طلا و جواهر سازی، صنایع پوشاک، امور زراعی و... از جمله دوره‌های آموزشی مشاغل خانگی زنان با هدف توانمندسازی زنان بد سرپرست و بی سرپرست بوده که در سال جاری 156 نفر تحت آموزش قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات