خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام است و امروز اعلام می‌کنیم ما کنار ملت بحرین و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و مقاومت هستیم.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۴۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه امروز قم، در ادامه بحث شاخصه‌های خانواده و سبک زندگی اسلامی، به اصول روابط اجتماعی و خانوادگی اشاره و اظهار کرد: ایثار و فداکاری یکی از اصول مهم در روابط اجتماعی و خانوادگی است، اگر قرار در جامعه بر این اصل باشد قطعاً فضای خانه و جامعه سرشار از مهر و محبت و روابط سالم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایثار مقدم داشتن مصالح عمومی به مصالح حقیقی دیگران و منافع شخصی و زودگذر است، گفت: هرچه چیزی که ایثار می‌شود نفیس‌تر باشد ایثار ارزش بیشتری دارد، به همین خاطر کسانی که جان و سلامت خود را ایثار کردند جایگاه و ارزش والاتری دارند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه مسؤولینی که از خود بگذرند برای جامعه مسؤولینی در تراز نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: زن و شوهری که برای تربیت نسل آینده کشور از خود می‌گذرند زنان و مردان شایسته و در تراز جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به آثار و برکات ایثار در جامعه، خاطرنشان کرد: کسانی که درصدد برآوردن خواست‌ها و نیازهای خود هستند، روح کوچکی دارند و کسانی که درصدد برآوردن خواست خانواده و جامعه خود هستند افرادی با روح بزرگ و متعالی هستند.

اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه قم، ضمن تقدیر از مردم برای حضور باشکوه در نمازهای جماعت و جمعه ماه مبارک رمضان و حماسه روز قدس، اظهار کرد: به خاطر حضور ملت ما در عرصه‌های این آزمون حساس باید خدا را سپاس بگذاریم و قدر این مردم بزرگ و شریف را بدانیم.

وی با اشاره به واقعه گوهرشاد در دفاع از اسلام و حجاب و روز عفاف و حجاب تصریح کرد: همه باید پیشگام صیانت از ارزش‌های عفاف و حجاب در جامعه بشویم، امواج توفنده فساد از هر سو برای فروریختن پایه‌های عفاف و حجاب و سلامت خانه و خانواده در تلاش است، خانه و جامعه و دانشگاه باید در برابر امواج فساد ایستادگی کنند، در سال 84 در شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون عفاف و حجاب تصویب شد و وظایفی برای اقشار و نهادهای مختلف تعریف شد، گام‌هایی در این زمینه برداشته شده اما کافی نیست.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه همه کشور باید تجلی‌گاه ارزش‌های الهی و عفاف و حجاب باشد، خاطرنشان کرد: تأمین نیاز نسل جوان برای مصونیت از گناه یک ضرورت است، باید برای ما دردآور باشد که میلیون‌ها جوان نیازشان در زمان مقرر فراهم نمی‌شود، همه باید تلاش کنند زمینه ازدواج آسان فراهم شود.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین صحیح فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: باید با زبان منطق و استدلال این ارزش متعالی در جامعه تجلی پیدا کند و ترغیب و تشویق به عفاف و حجاب اصل باشد و همه وظیفه خود بدانند که عفاف و حجاب را برای دختر و پسر درست معرفی کنند.

اعرافی بیان کرد: الگوهای طراحی و تولید لباس هم در جامعه به درستی اجرایی شود و از تولید الگوهای مخرب جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مبارزه با فساد در جامعه در قالب امر به معروف و نهی از منکر باید تحقق یابد، گفت: در نهایت باید با کسانی که از این وظایف تخطی می‌کنند، برخورد قانونی شود.

امام جمعه قم با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: کشور نیازمند اتکا به شاخصه‌ها و توانمندی‌های داخلی است، امروز در بخش تولید داخلی و برخی مباحث اقتصادی از جمله حقوق‌های نجومی مشکل داریم.

وی پایه‌ریزی اقتصاد سالم در کشور را ضروری دانست و گفت: باید برای اقتصاد مقاومتی طرحی جامع و کامل طراحی و اجرایی شود.

اعرافی با اشاره به وقایع و حوادث موجود در جهان اسلام، تصریح کرد: امروز در جهان اسلام با چند پدیده شوم مواجهیم، اول گسترش ترور و تروریسم تکفیری است که با نام دین عده‌ای را فریب دادند که صهیونیسم و آمریکا پشت سر این افراد هستند.

وی تصریح کرد: در همه جای جهان اسلام فتنه‌های متعددی ایجادشده برای آرامش کفر، که علمای اسلام و ملل مسلمان باید جلوی آن بایستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه جنگ‌افروزی در کشورهای اسلامی مشکل دوم جهان است، گفت: مزدوران آل سعود در یمن و کشورهای اسلامی جنگ به راه انداخته و این مصیبت بزرگ جهان اسلام است و حکومت بحرین نیز سعی در سرکوب مردم این کشور دارد.

وی با تأکید بر اینکه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام است، گفت: امروز اعلام می‌کنیم ما کنار ملت بحرین و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و مقاومت هستیم و روابط آشکار و نهان آل سعود با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و جلوی این اقدامات می‌ایستیم.
ارسال نظرات