واکنش توکلی به موضوع خلاء قانونی در ماجرای فیش‌های نجومی در گفت‌وگو با «بسیج»:
نماینده سابق مجلس گفت: برخی اصلاحات که دولت به برخی قوانین داشته، عملا تغییر جدی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۵۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری بسیج با اشاره به بیانات اخیر امام خامنه ای در خطبه های نماز عید سعید فطر مبنی بر ضرورت مجازات افرادی که با سوءاستفاده از موقعیت خود برداشت های نامشروع داشته اند گفت: طبق قانون مجازات اسلامی قانون شکنی جرم است و اگر مسئولی بر اساس اختیاری که به آن داده شده است مبادرت به تامین منافع شخصی خود کند عملا مرتکب خیانت شده است.

وی با بیان اینکه اگر قانون در جایی مثلا اختیار اضافه کار کارکنان را به مدیری واگذار کرده است این اختیار باید در راستای منافع سازمان لحاظ شود و نه منافع فردی، افزود: به طور قطع باید با افرادی که با سوءاستفاده از موقعیت خود اقدام به برداشت های نجومی کرده اند برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

توکلی با اشاره به اینکه اگر مشکلی هم در قانون گذشته وجود داشته است قریب به سه سال است که دولت راس کار است و می توانسته است اصلاحات لازم را صورت دهد، ادامه داد:‌ برخی اصلاحات که دولت به برخی قوانین داشته، عملا تغییر جدی صورت نگرفته است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در پایان تاکید کرد باید با استفاده از ظرفیت اجتماعی که در شرایط فعلی پدید آمده است با حرام خواری یک مقابله جدی و ویژه داشته باشیم.

ارسال نظرات