جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: یادواره سردار شهید محمدمیثم بیگلو و شهدای آموزش نظامی استان با عنوان «یادبود شهدای آموزش نظامی گیلان» برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۶۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۹
 به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، قاسمی - جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مرکزی رشت - در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سردار شهید بیگلو که در سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: یادواره سردار شهید محمدمیثم بیگلو و شهدای آموزش نظامی استان با عنوان «یادبود شهدای آموزش نظامی گیلان» ۲۴ تیرماه امسال برگزار می شود.

او با بیان این که سردار غیب پرور، جانشین فرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) به عنوان سخنران و حاج مهدی سلحشور مداح مراسم هستند، گفت: «یادبود شهدای آموزش نظامی گیلان» و گرامیداشت سردار شهید بیگلو با حضور خانواده های معظم شهدا در مهدیه رشت برگزار می شود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به جایگاه شهید بیگلو و همه شهیدان اسلام و انقلاب، افزود: شهید محمد بیگلو و همرزمان شهیدش، بیداری اسلامی عصر کنونی را ترسیم کردند. در واقع بیداری اسلامی صورت گرفته در جهان، نشأت گرفته از خون پاک و مطهر شهداست.

سردار محمد (میثم) بیگلو، سوم اسفند سال ۱۳۳۷ در رشت به دنیا آمد و سهم بزرگی در به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه داشت و خدمات فراوانی ارائه کرد.

بیگلو پس از تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی، به عضویت بسیج درآمد و پس از مدتی کوتاه همراه چند نفر از دوستانش برای فراگیری فنون نظامی به تهران رفت و تحت نظر یکی از بهترین مربیان که سال‌ها تجربیات نظامی در لبنان و فلسطین داشت، فنون نظامی را فرا گرفت. او با وجود این که مسؤولیت خطیر آموزش نیرو را به‌عهده داشت و ۲۶ هزار نفر از نیروهای سپاه و بسیج را تعلیم آموزش نظامی داد، اما خودش بی‌قرار حضور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

بیگلو مشتاقانه به سوی پاوه هجرت کرد و در بهار ۱۳۵۸ در کنار شهید دکتر چمران، تجربیات تازه‌ای در جنگ کوهستانی آموخت و در عملیات بیت‌المقدس حضور فعال داشت. این سردار رشید اسلام ۲۴ تیرماه سال ۱۳۶۱ در جبهه شلمچه به شهادت رسید.

انتهای پیام/م
ایسنا
ارسال نظرات