جشنواره برترین های مساجد استان بوشهر برگزار می شود

جلسه هماهنگی جشنواره برترین های مساجد استان بوشهر با حضور معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه امام صادق (ع) و معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۸۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات:

در راستای هماهنگی های لازم جهت اجرای دستورالعمل سازمان بسیج مساجد و محلات کشور به منظور برگزاری جشنواره برترین های مساجد در سراسر کشور همزمان با روز جهانی مساجد  و روز قشر بسیج مساجد و محلات ، معاونت محلات استان بوشهر اقدام به برگزاری جلسات هماهنگی با نهادها و سازمان های مربوطه نموده است ، به همین منظور جلسه ای در اداره کل تبلیغات اسلامی با حضورسرگرد حسین قاسمی مسئول معاونت محلات استان و حجت الاسلام  محمودی نیا معاونت فرهنگی این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرگرد قاسمی با تشریح اهداف برگزاری جشنواره گفت :این جشنواره با هدف شناسایی مساجدی که ارکان آن توانسته اند با هماهنگی و هم افزایی یکدیگر نقش آفرینی کنند و به منظور  نقش آفرینی ، ترویج و گسترش نقش مسجد و بسیج در محله اسلامی ،شناخت و معرفی کارکرد های وحدت آفرین و جایگاه واقعی مسجد، ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر در بین ارکان و دست اندرکاران مسجد و در جهت تعمیم والگوسازی برای سایر مساجد سطح استان و تقدیر و تشکر از مساجد منتخب  و ارکان آن ،تشویق و تقدیر از ارکان برتر و مساجد منتخب و ارکان برتر برگزار می گردد .

وی در ادامه سخنان خود با بیان  محور های این جشنواره اضافه نمود:« این جشنواره درشش محور مسجد برتر ،کانون فرهنگی هنری برتر ،امام جماعت برتر و هیئت امنا برتر فرمانده پایگاه برتر و خادم برتربرگزار می شود و هر یک از این محورها دارای شاخص های مشخص و معینی هستند که انتخاب بر اساس آن انجام خواهد  انتحاب برترین ها و معرفی آنها با همکاری و تشکیل کارگروها مانند کاگروه اوقاف و امور خیریه ،کارگروه ارشاد اسلامی و.. خواهد بود.

معاونت بسیج مساجد و محلات استان بوشهر در ادامه سحنان خود گفت: «این جشنواره در سه سطح  ناحیه ای ،استانی و کشوری برگزار خواهد گردید و هم اکنون  در حال آماده کردن زمینه های اجرای آن و ابلاغ دستورالعمل ها و تشکیل جلسه و کارگروه ها در این رابطه می باشیم »

در ادامه جلسه حجت الاسلام محمودی نیا معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر  با ابراز خرسندی از برگزاری این گونه جشنواره ها و برنامه در سطح کشور گفت :«اینگونه برنامه در جهت گسترش نقش مساجد در جامعه و کمک به ترویج فرهنگ اسلامی و علاقه مند نمودن جوانان به برنامه های  مساجد بسیار موثر است ».

وی گفت :«اداره تبلیغات اسلامی جهت برگزاری جشنواره و برنامه هایی اینگونه آماده هرگونه همکاری و همراهی است واز هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد نمود»

انتهای پیام/ت

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار