فرمانده ناحیه سیرجان در استان کرمان گفت:به فرموده رهبر معظم انقلاب شهدای مدافع حرم هم در حکم مجاهد فی سبیل الله و هم در حکم مهاجر فی سبیل الله هستند؛ لذا شهدای مدافع حرم گل سرسبد شهدای اسلام در عصر حاضر هستند.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۹۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: فرمانده بسیج سیرجان با فرمانده تیپ فاطمیون شامگاه گذشته در ناحیه مقاومت بسیج  سیرجان دیدار نمود و فرمانده تیپ فاطمیون به وضعیت نیروهای مدافع حرم افغان در سوریه پرداخت و وضعیت آنها را شرح داد.

فرمانده ناحیه سیرجان در این دیدار گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ما نگاهشان نسبت به برادران افغانستانی تغییر کرده است و حمایت و خدمت به شما را بر خود وظیفه و لازم می‌دانند.

شمس الدینی افزود: نیروهای انقلابی ما که در جبهه ی مقاومت سوریه به دلایل مختلف حضور ندارند جسمشان اینجا، اما روحشان در خط مقاومت سوریه حضور دارد و لحظه شماری می کنند تا افتخار مدافع حرم حضرت زینب (س) شدن را در کارنامه خود ثبت و ضبط کنند.

سرهنگ شمس الدینی در این دیدار چندساعته با استناد به قرآن کریم در مورد تقویت روحیه رزمندگان مدافع حرم و همچنین ایستادگی در برابر سختی ها و پیچیدگی های این جبهه تاکید کرد و از پشتیبانی جبهه مقاومت در شهرستان خبر داد.

وی گفت: در دوران بی کسی و تنهایی انقلاب اسلامی ایران دولت سوریه از ما حمایت می کرد و مرحوم حافظ اسد در اوج تحریم ها و سخت گیری ها در هواپیماهای مسافربری و در کیف مسافران برای ما آرپی جی می فرستاد و تنها حامی ما در آن دوران جنگ تحمیلی کشور سوریه بود.

شمس الدینی در ادامه این دیدار عنوان کرد: در شرایط فعلی اگر جمهوری اسلامی ایران نگاهش را از سوریه بردارد؛ سوریه یک شبه سقوط می کند و ابرقدرتها سوریه را از آن خود خواهند کرد.

فرمانده ناحیه سیرجان گفت: سوریه کشوری اسلامی با تمدنی قوی و دارای دانشمندان و فرهیختگان و علمای زیادی است و قبور بعضی از اولیای شیعه در این کشور قرار دارد و نباید گذاشت نگاه کشورهایی مثل ترکیه، عربستان و ابرقدرتها به آن دوخته شود.

شمس الدینی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب شهدای مدافع حرم هم در حکم مجاهد فی سبیل الله و هم در حکم مهاجر فی سبیل الله هستند؛ لذا شهید الله دادی و دیگر شهدای مدافع حرم گل سرسبد شهدای اسلام در عصر حاضر هستند.

در این دیدار فرمانده تیپ فاطمیون وضعیت جبهه مقاومت، نحوه آزادسازی شهرها و همچنین روحیه رزمندگان اسلام را تشریح کرد.

فاطمیون؛ لشکر سرداران بی‌ادعای مدافع حرم یکی از نیروهای فعال شیعه و مبارز افغانستانی است که برای دفاع از حرم قهرمان کربلا عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری و حضرت رقیه سلام الله علیهما در مقابل نیروهای داعش در سوریه حضور دارند.
این لشکر شبه‌نظامی از سه دستۀ (افغانستانی‌های مجاهد زمان حمله شوروی به افغانستان و دوران طالبان، افغانستانی‌های حاضر در جنگ ایران و عراق و افغانستانی‌های شیعه مقیم ایران و سوریه) تشکیل شده است.
مأموریت اصلی فاطمیون، دفاع از حرم و اماکن متبرکه و مأموریت ثانویه آن مبارزه با ظلم علیه شیعیان و مسلمانان در سراسر جهان است.
فاطمیون در سال۱۳۹۰هجری شمسی با استعداد یک گروهان اعلام موجودیت کرد، تبدیل به تیپ شد و اکنون به نام لشکر شناخته می‌شود و در حال حاضر تعداد نیروهای این لشکر به بیش از ۲۰هزار نفر می‌رسد.
فرمانده فاطمیون، سردارعلیرضا توسلی اهل افغانستان ملقب به ابوحامد بود که سال گذشته در پی یک جنگ نابرابر و دفاع شجاعانه از این حریم مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد و سرداری شد که بی‌سر به دیار یار شتافت.
شجاعت و ازخود گذشتگی‌های این لشکر و فرماندهان آن زبانزد خاص وعام است و تاکنون شهدای زیادی را هم در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) تقدیم کرده‌اند.حضور فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای اسلام، مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و هرجا مسلمانان و محبان اهل‌بیت(ع) درخطر باشند، باید به یاری آنان شتافت، لذا فاطمیون با این پیمان در عمل با خون خود امضاء کردند که تا آخرین لحظه پای آن بمانند.درمطلب زیر به معرفی اجمالی این لشکر مخلص خدا در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مقاومت و مقابلۀ آنان با جنایت‌کاران تروریست و خون آشام موسوم به داعش و معرفی برخی گروه‌های تروریستی در منطقه پرداخته شده است.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات