خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به فعالیت ۱۴ اتحادیه و انجمن هنری مستقل در استان گفت: تجمیع این انجمن‌ها با ۱۴ عضو حقیقی بنیاد حامی هنرمندان در استان فارس را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۰۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱
بهزاد مریدی در میان اصحاب هنر، رسانه و فرهنگ از تلاش ارشاد اسلامی استان فارس برای مستقل کردن فعالیت انجمن‌های هنری سخن گفت و اظهار داشت: تاکنون 14 اتحادیه و انجمن استانی تشکیل شده است که تجمیع آنها بنیاد حامی هنرمندان استان فارس را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه دفاتر انجمن‌های هنری در شهرستان‌های استان فعال شده است، گفت: احیا و قوت بخشیدن به انجمن‌ها از مهم‌ترین اقدامات ارشاد استان فارس بوده و در حال حاضر تمامی فعالیت‌های هنری استان توسط انجمن‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به تشکیل شورای سیاستگذاری انجمن‌ها نیز اشاره کرد و افزود: اعضای این شورا به انتخاب هنرمندان و از میان روسای انجمن‌های هنری استان انتخاب شدند.

پیش از این در جریان برگزاری جشنواره‌های فجر در شیراز مریدی از تشکیل بنیاد حامی هنرمندان تا بهمن ماه 94 خبر داده بود.

زهرا کرباسی، نماینده تشکل‌های قرآنی اداره ارشاد نیز در این مراسم از مشکلات موسسات قرآنی استان فارس سخن گفت و اظهار داشت: برون سپاری فعالیت‌های قرآنی ادارات به موسسات قرانی یکی از اقداماتی است که به حل مشکلات مالی موسسات قرانی کمک می‌کند.

وی از ادغام تشکل‌های قرانی ارشاد و سازمان تبلیغات استان فارس خبر داد و گفت: این امر سبب افزایش فعالیت‌های قرانی در استان می‌شود.

کرباسی از عدم تمکین ادارات دولتی با موسسات قرآنی انتقاد کرد و افزود: با وجود تسهیلاتی که شورای انقلاب فرهنگی منوط به داشتن زمین برای تاسیس موسسات قرانی می‌دهد اما عدم همکاری شورای شهر شیراز در واگذاری زمین موجب شده که موسسات قرانی شیراز با اجاره بهای سنگین مواجه باشند.

مدیرعامل موسسه قرانی منهاج الرسول شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به افق تربیت 10 میلیون حافظ قران در کشور سهم استان فارس 460 هزا نفر است که برای تربیت این عده و رسیدن به افق سند چشم انداز به ظرفیت‌سازی و فعال کردن موسسات قرانی استان نیاز است.

وی با اشاره به ویژگی گردشگری شهر شیراز و استان فارس خواهان ساخت اردوگاه یا مهمان‌سرای قرانی برای فعالان قرانی داخلی و خارجی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها