خبرهای داغ:

اجرای تعزیه ویژه شاهچراغ و امام رضا (ع) در دهه کرامت

مدیرکانون تخصصی تعزیه استان فارس با اشاره به اینکه دهه کرامت زمان مناسبی برای اجرای تعزیه حضرت احمدبن‌موسی(ع) است، گفت: در این دهه تعزیه ویژه احمدبن‌موسی(ع) و امام رضا(ع) در شیراز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۳۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

عبدالصمد فهندژ سعدی  از اجرای تعزیه ویژه احمدبن‌موسی(ع) و امام رضا(ع) در دهه کرامت خبر داد و اظهار داشت: در این ایام معجزات امام رضا(ع) در سفر به ایران و شجاعت‌های احمدبن‌موسی(ع) در قالب تعزیه بیان می‌شود.

وی از احیای سنت کبوترخوانی در این دهه خبر داد و گفت: کبوترخوانی بخشی از تعزیه حضرت علی‌اکبر (ع) است که تنها در روز عاشورا اجرا می‌شود اما امسال در شیراز این سنت در تعزیه احمدبن‌موسی(ع) و حضرت امام رضا(ع) اجرا می‌شود.

مدیرکانون تخصصی تعزیه استان فارس افزود: با توجه به اینکه دهه کرامت ایام جشن و سرور است و امکان اجرای تعزیه با موضوع شهادت ائمه وجود ندارد، سنت کبوترخوانی که به بیان سخنان امام رضا(ع) و احمدبن‌موسی(ع) می‌پردازد.

فهندژ سعدی خاطرنشان کرد: در اجرای این سنت از روایات و مستندات تاریخی بهره گرفته شده و تنها شکل اجرای آن متفاوت شده است به طور مثال سخنان امام رضا(ع) درباره سفرشان به ایران در قالب کبوترخوانی بیان می‌شود.

وی با تاکید بر ایام شادی و سرور دهه کرامت تصریح کرد: چاووش‌خوانی و صلوات‌خوانی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط گروه‌های تعزیه اجرا می‌شود که به نوعی رواج سنت‌ها و آداب و رسوم گذشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار