خبرهای داغ:
معاون سازمان برنامه‌ریزی استان فارس:

استان فارس از نظر فضای کسب و کار ضعیف است/تدوین سند چشم‌انداز استان فارس

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: استان فارس از نظر فضای کسب و کار نسبت به بقیه استان‌ها ضعیف است.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۴۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
احمد علی افکاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری از تدوین سند چشم‌انداز توسعه استان فارس و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اظهار داشت: سند چشم‌انداز یکی از عناصر اصلی برنامه‌ریزی بلندمدت و استراتژیک است و در این سند چشم‌انداز آینده استان فارس ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه سند چشم‌انداز به اقدامات و راهبردهای ما در راه توسعه همه‌جانبه استان فارس جهت و سمت و سو می‌دهد خاطرنشان کرد: قبل از اینکه تدوین سند چشم‌انداز به شناسایی نقاط قوت و ضعف استان فارس و بررسی دقیق وضعیت موجود استان پرداخته شده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس عنوان کرد: درست است که در سند چشم‌انداز به مباحث اقتصادی و توسعه‌ای استان فارس نگاه ویژه شده است اما این سند همه ابعاد جامعه را در نظر می‌گیرد و فقط به بعد اقتصادی نپرداخته است.

وی با بیان اینکه تاکنون استان فارس بر پایه بخش کشاورزی توسعه یافته است اما در حال حاضر با چالش بحران آب روبه‌رو است افزود: بنابراین ادامه وضعیت گذشته در بخش کشاورزی ممکن نیست و ما به جای توسعه کمی باید به دنبال توسعه پایدار و کیفی در این بخش باشیم.

افکاری با بیان اینکه استان فارس در بخش گردشگری نسبت به سایر استان‌‌ها ظرفیت‌های فراوانی دارد اما متاسفانه از آن به درستی استفاده نشده است عنوان کرد: استان فارس در 4 محور مذهبی، تاریخی، طبیعی و سلامت توان جذب گردشگر دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.

وی با بیان اینکه استان فارس در بخش صنعت از استان‌های نسبتا توسعه یافته خیلی عقب است گفت: در این بخش نیز ما به دنبال توسعه پایدار صنعتی  و در سند چشم‌انداز استان فارس نیز با همین دید به صنعت نگاه کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه اگر فضای کسب و کار در استان فارس تغییر نکند سرمایه‌ای نیز جذب نمی‌شود اظهار داشت: استان فارس از نظر فضای کسب و کار نسبت به بقیه استان‌ها ضعیف است.

رضا موسوی، مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه‌ای و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، نیز در این نشست گفت: ما برای تدوین سند چشم‌اندار استان فارس از اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان بخش خصوصی و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی کمک گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه استان فارس برای استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود نیاز به یک برنامه مدون داشت بنابراین براساس ویژگی‌های استان سند چشم‌انداز تدوین شد افزود: سند چشم‌انداز استان فارس دانایی محور، دانش محور، صادرات‌گرا و غیره است.

موسوی «فارس مهد تاریخ، تمدن، فرهنگ و ادب پارسی، پیشرو در علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان» را شعار سند چشم‌انداز اعلام و خاطرنشان کرد: «فارس، در برگیرنده سومین حرم اهل بیت و پایتخت فرهنگی کشور، استانی است الهام بخش بر پایه فرهنگ ممتاز ایرانی_اسلامی با جایگاه برتر اقتصادی کشور مبتنی بر توسعه پایدار، پیشرو در تولید علم و فناوری‌های نوین، دارای تعامل سازنده و تاثیرگذار در توسعه ملی و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور» بیانیه این سند است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار