خبرهای داغ:
رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه‌اندازی پرونده سلامت الکترونیک بیماران در استان فارس خبر داد و گفت: تاکنون برای بیش از ۲۹۰ هزار بیمار پرونده تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۷۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

کرم توانی اظهار داشت: براساس تعرفه‌های اعلامی در بخش خصوصی، نرخ ویزیت پزشک عمومی از 190 هزار ریال در سال 94 به 220 هزار ریال در سال 95 رسیده و نرخ رشد 15.8 درصدی را نشان می‌دهد که بر همین اساس پزشکان خانواده در شهرستان‌ها و کلانشهر شیراز از 2200 تا 2500 تومان ویزیت دریافت می‌کنند.

وی گفت: در سایر استان‌ها مبلغ پرداختی به پزشکان عمومی با دفترچه بیمه 15000 تومان است که تفاوت فاحشی با استان ما دارد.

رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به این سئوال که آیا تزریقات مربوط به نسخه پزشک خانواده رایگان است، افزود: تمامی موارد مربوط به تزریقات برای جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده رایگان است.

توانی خاطرنشان کرد: رایگان بودن همه امور مربوط به تزریقات در ساعت مقرر شده 8 تا  12 و از 16 تا 20 قابل اجرا است.

رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرایی شدن پرونده الکترونیکی سلامت برای بیماران عضو برنامه پزشک خانواده خبرداد و گفت: از ابتدای این طرح تا کنون برای بیش از 290 هزار بیمار این پرونده تشکیل شده که با راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت تمام سوابق پزشکی بیمار به صورت محرمانه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت دسترسی به اطلاعات سلامت یکپارچه بیماران افزایش می‌یابد اظهارداشت: بدون وجود پرونده الکترونیکی سلامت دسترسی به اطلاعات یکپارچه سلامت بسیار مشکل و حتی در بسیاری از موارد غیرممکن است.

رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش خطا در نسخه‌نویسی، کاهش خطا در تفسیر نتایج آزمایشات و تصاویر تشخیصی و کاهش آزمایشات و نسخه‌های تکراری را از دیگر مزایای اجرای پرونده الکترونیک سلامت عنوان کرد و گفت: با آگاهی بیشتر کادر درمانی از سوابق پزشکی بیمار، تشخیص پزشکان دقیق‌تر شده و در نتیجه درمان مناسب‌تری انجام می‌شود.

توانی درباره استقرار پزشکان خانواده در شهرکهای شیراز گفت: رفع مشکل کمبود پزشک خانواده در شهرستان‌ها با عضویت بیشتر بیماران در لیست‌های پزشک خانواده برطرف می‌شود و در آینده نزدیک با جذب بیشتر پزشکان و کاهش جمعیت تحت پوشش هر پزشک و کاهش بار مراجعه پزشکان فرصت بیشتری برای بررسی و معاینه بیماران به وجود می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها