امام جمعه بابل حقوق های نجومی را خلاف ارزش‌های الهی نظام اسلامی و موجب خدشه‌دار شدن به وجهه نظام اسلامی بیان کرد و یادآور شد: گرگ‌هایی در سازمان بودند که اموال مردم را برداشت کردند و این خیانت‌ها جان مردم را می‌آزارد.
کد خبر: ۸۷۰۷۴۵۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه بابل با بیان اینکه حجاب و عفاف از ارزش‌های اسلامی است، تصریح کرد: رعایت عفت و حریم‌هایی مورد تاکید اسلام موجب تحکیم پایه‌های جامعه به ویژه نهاد مهم خانواده می‌شود.
حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام، اظهار کرد: نماز جمعه عامل وحدت‌بخش و دشمن‌شکن در امت اسلامی است و اسلام اهمیت ویژه‌ای به این عمل سیاسی و عبادی می‌دهد.

وی با اشاره به سالروز قیام خونین مردم مشهد علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد، افزود: به مناسبت قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی و کشته شدن تعداد زیادی از مردم در دفاع از این ارزش بزرگ الهی به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه هم زنان و مردان باید آن را به عنوان یک ارزش الهی رعایت کنند.

روحانی با اشاره به اثرات ناگوار عدم توجه به مسأله عفاف و حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: دود بی‌توجهی به مساله بی‌عفتی و بی‌حجابی به چشم آحاد جامعه رفت و آسیب‌های زیادی متأثر از بی‌حجابی‌ها در جامعه امروز ما دیده می‌شود.

وی نامگذاری به نام روز عفاف و حجاب را برای نهادینه کردن گفتمان ارزش مهم عفاف و حجاب دانست و اضافه کرد: نامگذاری روز عفاف و حجاب روز توجه به ارزش الهی حجاب است.

امام جمعه بابل به اشاره به نقش همه متولیان حوزه فرهنگی برای تبیین فرهنگ حجاب، تصریح کرد: رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در ترویج ارزش‌های اسلامی دارند و مهم‌ترین دستگاه در حوزه ارتباطات، رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

روحانی با اشاره به مقدمات برگزاری راهپیمایی عفاف و حجاب در بابل، گفت: در روز عفاف و حجاب با حضور افراد دارای دغدغه و نگران از وضعیت فرهنگی جامعه، راهپیمایی مردمی از میدان ولایت تا آستانه امام زاده قاسم برگزار می‌شود.

این مسؤول به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران و واکنش‌های مختلف در جامعه پرداخت و اظهار کرد: بر ملأ شدن حقوق‌های چند صد میلیونی و چند ده میلیونی برخی از مدیران، درد بزرگی را بر پیکره جامعه وارد کرد و اثر عمیقی بر باور و ایمان مردم گذاشت.

وی افزود: مردم نگران از بی‌عدالتی‌ها در دریافت‌های مالی برخی از افراد و طعمه قرار دادن بیت‌المال توسط برخی از افراد هستند.

امام جمعه بابل به برخی دستگاه‌ها و ادارات مربوط به حقوق‌های نجومی مدیران آنها اشاره کرد و ادامه داد: برخی از سازمان‌ها و بانک‌هایی که مدیران آنها در یک ماه حقوق‌های کلانی دریافت کرده‌اند، به رذیلانه‌ترین شکل از مردم بی‌بضاعت پول با عناوینی مانند جریمه دیرکرد و انواع جریمه‌ها دریافت کرده‌اند تا مدیران آنها این چنین خیانت‌هایی را در حق مردم روا بدارند.

وی این رفتارها را خلاف ارزش‌های الهی نظام اسلامی و موجب خدشه‌دار شدن به وجهه نظام اسلامی بیان کرد و یادآور شد: گرگ‌هایی در سازمان بودند که اموال مردم را برداشت کردند و این خیانت‌ها جان مردم را می‌آزارد.

روحانی با تقدیر از دولت و دستگاه‌هایی که قول برخورد شدید با این مدیران را داده‌اند، گفت: باید براساس دستور صریح مقام معظم رهبری با مدیران متخلف با شدیدترین نحو برخورد شود و پول‌های نابه‌حق در یافت شده به بیت‌المال بازگردادنده شود.


وی، خواستار نظارت جدی بر عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی و اصلاح ساختارها در کشور شد و افزود: شایسته است در گزینش‌ها و انتخاب مدیران دقت شود و نباید به صرف سفارش‌ها و هم حزبی بودن برخی از افراد ناشایست در مدیریت و سمت‌های بالا قرار بگیرند.

امام جمعه بابل تأکید کرد: چطور می‌شود که پایینی‌ها از بازرسی‌ها و محاسبات دستگاه‌های نظارتی می‌ترسند اما برخی مدیرانی که پشتشان گرم است اصلاً این‌ها را به حساب نمی‌آورند.

وی روح اشرافی‌گری و فاصله گرفتن از سادگی را ریشه همه این نابسامانی‌ها در برداشت‌های غیرقانونی دانست و اظهار کرد: تا روح اشرافی‌گری مدیریتی در کشور وجود دارد باید شاهد اینگونه رفتارهای متعارض با روح نظام اسلامی و بی‌عدالتی در جامعه باشیم.

روحانی با بیان اینکه نباید تخلف تعدادی از مدیران را به حساب همه مدیران صدیق در نظام اسلامی تعمیم داد، تصریح کرد: اغلب مدیران در نظام اسلامی افرای متدین و دلسوز در نظام اسلامی هستند و نباید همه مدیران در نظام اسلامی مورد هجمه قرار بگیرند.

امام جمعه بابل با اشاره به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور در مازندران، گفت: تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و بسیج همه امکانات با شناسایی ظرفیت‌ها اقدامی ارزشمند است.

وی اقتصاد مقاومتی را موجب شکوفایی اقتصادی و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی برای رشد شکوفایی و قطع وابستگی‌ها عنوان و خاطرنشان کرد:
استان مازندران دارای ظرفیت‌ها برجسته و بالقوه زیادی در حوزه اقتصادی است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بابل با انتقاد از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در یک روز تعطیل و غیرکاری، ادامه داد: برگزاری اقتصاد مقاومتی در یک روز تعطیل و در یک هتل لوکس آیا با روح اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد؟

روحانی گفت: در شلوغی و ازدحام تردد مسافران به مازندران، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و اسکان در یک هتل مجلل در شهری ساحلی آیا می‌تواند بر اساس نگرش درست به اقتصاد مقاومتی باشد؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها