مادر یک شهید مفقود الاثر در روستای کبیر شهرستان رابر، ۳۰سال چشم انتظاری پیکر مطهر شهیدش است. ...
کد خبر: ۸۷۰۷۴۸۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، به همراه ستاد یادواره ۷۲شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (ع)به سراغ یکی از این مادران داغدیده ای رفتیم تا مرور کنیم قسمتی از سالهای فراق و چشم انتظاری را؛ براستی ستودنی هستند مادرانی که با صبر و بردباری غم فراق فرزند را بر دوش می کشند.

مادر شهید ولی الله عسکر پور در روستای کبیر واقع در شهرستان رابر زندگی می کند، به درب منزل این مادر شهید که ورقی از آهن بود، وارد شدیم.

در یکی از اتاق‌ها مادر شهید خوابیده بودم، از لحظه‌ای ورود غربت خاصی را احساس کردم ، گل پری عسکر پور مادر شهید ولی الله عسکر پور ۹۰ سال دارد  و عروسش از او پرستاری می کرد، در این منزل ساده ، آینه تمام نمای انتظاریک مادر شهید جاویدالاثر را حس کردم.

وقتی بیدار شد بی گمان از ما پرسید: از تهران خبری از پسرشهیدم آوردید؟ اشک ها در چشم ها حلقه زد و هیچ کس نتوانست، پاسخ این مادر شهید را بدهد.

پرستار مادر شهید می گفت: با اینکه مادر شهید کمردرد و  پا درداست اما هر پنج شنبه بر سر سنگ مزاری می رود که می داند پیکر مطهر پسرش آنجا نیست، اما باز با هر سختی که شده به همان سنگ مزاری که دیگر به سختی نام شهیدخوانده می شود می رفت،  پس از گذشت۳۰ سال هنوز سنگ مزار شهیدش ، سنگ صبورش بود.

در خانه هر چه نگاه کردیم عکس شهید را ندیدیم وقتی  علت را پرسیدیم و عکس شهید را خواستیم این پرستار گفت: عکس شهید را از  جلوی چشم مادر شهید پنهان کردیم چون مادر شهید زیاد بی تابی می کند.

وقتی مادر شهید  عکس شهیدش را دید، آنچنان او را در آغوش گرفت و آن عکس را غرق بوسه کرد آرام آرام حرف های چندین و چند ساله خود را برای جگرگوشه اش تعریف می کرد، اشک هایش را که به آرامی از گونه اش سرازیر شده، سریع پاک کرد، مبادا ولی الله  او را با چشمانی اشک آلود ببیند او همچنان چشم به راه آمدن پیکر مقدس شهیدش است.

پرستار مادر شهید می گفت: وقتی خبر از آمدن یک شهید به این روستا شد، پدر شهید سکته کرد و یک هفته بعد از خبر شهادت شهید ولی الله  یک روحانی به دیدار مادر شهید آمد و می گفت: شهید ولی الله را بخواب دیدم  گفت: ” رفتی خانه ما،  اما کنار مادر من  نرفتی!” من نمی دانستم  این مادر شهید است.

هستند کسانیکه حقی عظیم بر گردن جامعه اسلامی دارند در اسلام وقتی می خواهند مقام کسی را بالا ببرند او را با شهید برابر می کنند. مثلاً می گویند اگر طالب علم ، حقیقتاً انگیزه اش تقرب به خدا و خدمت باشد و در طی کسب علم بمیرد شهید از دنیا رفته است این نشان دهنده ارزش و قداست شهید است اما کلمات به خودی خود در قالب لغت به جهت لفظ بودن قداستی ندارد . این معنی آن کلمه است که قداست می بخشد و دراسلام کلمه شهید قداستی خاص دارد که حاله ای از نور آن را فرا گرفته است .
از نظر اسلام هر کس به مقام و درجه شهادت نائل آید ، یعنی واقعاً در راه هدفهای عالی اسلامی  به  انگیزه برقراری ارزشهای واقعی بشری کشته شود به یکی از عالیترین و واقعی ترین درجات و مراتبی که یک انسان ممکن است به آن دست یابد رسیده است.
پرستار مادر شهید عسکرپور، با اشاره به دغدغه‌های اصلی این خانواده شهداء بیان کرد: بیشترین نگرانی ما نبود نور به واسطه وصل نکردن برق برای این مکان است. ما برای خود چیزی نمی خواهیم، فقط گلزار این ۲ شهید  روستا را بازسازی و  از نعمت روشنایی برخوردار شود، با اینکه بارها نامه نگاری و درخواست از بنیاد شهید داشتیم اما همچنان چشم انتظار چاره اندیشی مسئولان در این زمینه هستند.

 محمدحسین تیموری  رئیس اداره برق شهرستان گفت :  رفع مشکلات روشنایی برخی گلزارهای شهدا در دستور کار است  واین گلزار شهداء  نیازمند ۲۰میلیون  اعتبار  و ۴۰۰متر شبکه یا سیستم خورشیدی  می باشد.

این مسئول ادامه داد: این اعتبار بودجه در دستور کار بنیاد شهید استان می باشد.

حسین لاله زاری رئیس بنیاد شهید شهرستان رابر نیز در خصوص وضع نگران کننده گلزار شهداء  اظهار داشت: در این گلزار شهداء ۲ شهید وجود دارد که برای ساماندهی آن  نیازمند ۲۵ میلیون اعتبار است ، درخواست اعتبار داده شده و به محض تأمین اعتبار بازسازی و مرمت این گلزارشهدا صورت  می گیرد .

گفتنی است: شهیدولی الله عسکر پور، متولد ۱۰اسفند ماه سال  ۴۵ فرزند قنبر در تاریخ ۳بهمن ماه سال ۶۵در عملیات کربلای ۶ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و عباس عسکر پورفرزند غنجعلی متولد ۱۳۴۴که در تاریخ۱۳ بهمن ماه سال  ۶۵در عملیات کربلای ۵در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت  نائل آمد،‌ این  آرامگاه شهداء در کمتر از یک کیلومتری روستای کبیر واقع شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات