خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی قم گفت: تعداد کتابخانه های عمومی در قم پایین و این استان از این نظر جزو رتبه های پایین در سطح کشور است.
کد خبر: ۸۷۰۷۵۷۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
سرانه پایین کتابخانه های عمومی درقم/خیران توجه ویژه ای به ساخت کتابخانه داشته باشند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام امیر عطاء اله ابراز داشت: در حال حاضر 40 باب کتابخانه عمومی زیر نظر این اداره کل در این استان فعال هستند که حدود 40 هزار عضو دارند.
 
وی اضافه کرد: 23 باب از این کتابخانه ها زیر نظر مستقیم اداره کل کتابخانه های عمومی و 17 باب نیز از جمله کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) و دفتر تبلیغات اسلامی به صورت مشارکتی تحت نظارت این اداره کل فعالیت می کنند. 

به گفته وی، حدود یک میلیون جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است. 

جباری با اشاره به ضرورت توسعه کتابخانه های عمومی، گفت: کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی برای تمام سنین حتی سنین قبل از دبستان مناسب است و همین امر می طلبد تا مسئولان و خیران توجه ویژه ای در راستای گسترش این مجموعه ها داشته باشند. 

وی با بیان اینکه نباید کمبودها مانع کتابخانه سازی شود، تصریح کرد: منابع عمومی و دولتی برای احداث کتابخانه به میزان کافی نیست و نیاز استان با این بودجه ها جبران نمی شود. 

وی با بیان اینکه کتابخوانی تاثیر زیادی در فرهنگ سازی عمومی جامعه دارد، افزود: متاسفانه در منطقه پرجمعیتی مانند پردیسان هیچ کتابخانه ای راه اندازی نشده و این موضوع از مطالبات مردم این منطقه است. 

جباری تاکید کرد: کمبود کتابخانه در مناطق روستایی و بخش ها بیشتر احساس می شود و اگر فضایی برای این امر در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی قرار گیرد، کتابخانه هایی با منابع غنی راه اندازی می شود. 

وی همچنین با اشاره به فعالیت خیران کتابخانه ساز در قم، گفت: طی سال های اخیر هیچ کتابخانه ای از سوی خیران در این استان احداث نشده است. 

وی افزود: اخیرا زمینی به مساحت 500 مترمربع در منطقه چهار از سوی خیری جهت احداث کتابخانه عمومی اهدا شده و خیر دیگری نیز برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده است. 

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی، این طرح در مرحله اخذ مجوز و پروانه است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها