خبرهای داغ:
به منظور حضور موفق و مستمر در بازارهاي داخلي و بين المللي، توجه به تنوع در توليد محصولات با ارزش افزوده بالا از مهم ترين اهداف شرکت در سال 95 مي باشد.
کد خبر: ۸۷۰۷۶۴۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مديرعامل فولادمبارکه با بیان این مطلب در جلسه کميته مديريت شرکت فولاد مبارکه و در جمع اعضاي اين کميته با اشاره به لزوم توليد محصولات با ارزش افزوده بالاتر ، اظهار داشت: در بازديدي که از يکي از شرکتهاي اروپايي داشتيم، يکي از محصولات اين شرکت ورق آجدار بود، که نوع آج آن با ورق آجدار مجتمع فولاد سبا تفاوت داشت کهبا برنامه ريزي هاي انجام شده، حال با توليد نوع جديد ورق آجدار در مجتمع فولاد سبا توانمندي همکاران در توليد محصولات متنوع نمايان مي شود.

بهرام سبحاني افزود:علاوه بر اين با تنوع در محصولات ميتوان بازار را دراختيار داشت و هرزمان که محصولي بازار نداشته باشد، توليد آن محصول کاهش و برنامه ريزي وتوليد محصولي که شرايط بهتري در بازار دارد انجام شود.

مديرعامل فولادمبارکه با توجه به نگرش جديد برگزاري جلسات کميته مديريت اظهار داشت: طرح مشکلات وچالش هاي نواحي و بررسي راهکارهاي اجرايي رفع اين چالشها بايد در سرلوحه جلسات اين کميته قراربگيرد.

مديرعامل فولادمبارکه افزود: نظر به اينکه در آينده نزديک تعدادي از پروژههاي طرح وتوسعه و زيرسقف به بهره برداري خواهد رسيد بايد با ارائه راهکارهاي کوتاه مدت و بلندمدت نسبت به تأمين زيرساختها از جمله حمل ونقل، جانمايي محصولات و بازاريابي اقدامات مؤثري صورت پذيرد.

دکتر سبحاني توجه به ايمني را در شرکت بسيار مهم و ضروري خواند و افزود: با هماهنگي و رعايت قوانين ايمني نبايد اجازه دهيم که حتي يک حادثه کوچک نيز اتفاق بيفتد. در واقع حوادث بايد درس وتجربه اي باشد براي رفع نقص و جلوگيري از تکرار حادثه که در همين زمينه واحد HSE شرکت، بايد بخشهاي ايمني و فني نواحي مختلف شرکت را ارزيابي و رتبه بندي نمايد.

مديرعامل شرکت در ادامه گفت: اعضاي کميته مديريت بايد پروژههاي خود را براساس بهره وري، ايمني، ضرورت، اقتصادي بودن، افزايش کيفيت وکميت اولويت بندي کرده تا بر اين اساس تصميم گيري شود.

وي افزود: بايد قراردادهاي خريد و طرح هاي توسعه مورد بازنگري قرار گيرد، به طوري که در قراردادهاي توسعه، به منظور تأمين قطعات يدکي مورد نياز طرح، براي دو سال ابتداي بهره برداري پيش بيني هاي لازم صورت پذيرد تا طرف مقابل قرارداد با اتمام انجام طرح براي تأمين قطعات يدکي قرارداد ديگري را تحميل فولادمبارکه نکند. در همين قراردادها هم بايد شرايط رقابتي به صورت کامل و شفاف رعايت شود.

دکترسبحاني با اشاره به سخنان رئيس جمهور محترم در جمع فعالان اقتصادي گفت: شرکتها بايد با نگاه انجام صادرات، توليد نمايند.صادرات به اين معنا نيست زماني که تقاضاي بازار داخل کاهش مييابد، محصولات خود را صادر نماييم و هنگامي که تقاضا دارد، صادرات قطع گردد. شرکتها بايد بخشي از توليد خود را براساس صادرات برنامه ريزي نمايند وتوليداتشان براساس سفارشات خارجي باشد.

مديرعامل فولادمبارکه افزود: با توجه به اينکه در بازارهاي جهاني، کيفيت محصولات حرف اول را ميزند و در تحويل محصولات به مشتريان نيز خوش قولي مهم است، نبايد اجازه داد، به اعتبار خوب فولاد مبارکه خدشهاي وارد شود.

وي در ادامه با اشاره به دو ميليون تن ظرفيت جديد ايجاد شده در فولادمبارکه گفت: بازار اسلب، با ناملايماتي همراه است که در اين بين به منظور ايجاد تنوع در سبد محصولات، توليد بلوم و بيلت، در برنامه قرارگرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها