خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

افزایش فقر با افزایش آسیب‌های اجتماعی برابر است

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزایش فقر را برابر با افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که مشارکت خیران و عموم مردم و همراهی آنها با سازمان بهزیستی می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد ضمن اینکه بهزستی به تنهایی توان تحقق این امر را ندارد.
کد خبر: ۸۷۰۷۶۶۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید صادقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۴ برنامه و وظیفه اصلی و ۱۵۰ ریز فعالیت برای بهزیستی تعریف شده است، اظهار داشت: خدمات بهزیستی از قبل از تولد تا بعد از مرگ به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۲۴۰ هزار معلول، ۱۰ هزار زن سرپرست و یک هزار و ۵۰۰ مورد کودک بی سرپرست یا بد سرپرست هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: همچنین بهزیستی متولی ۹ هزار بیمار اعصاب و روان مزمن و همچنین مسئول مراقبت و آموزش حدود ۴۰ هزار کودک مهدکودکی در استان اصفهان است.

وی افزایش فقر را برابر با افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که مشارکت خیران و عموم مردم و همراهی آنها با سازمان بهزیستی می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد ضمن اینکه بهزستی به تنهایی توان تحقق این امر را ندارد.

صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه آشنایی مردم با واقعیت‌ها و حقیقت‌های جامعه امری ضروری است، بیان داشت: باید باور داشته باشیم که در اصفهان نرخ اعتیاد بانوان بالارفته و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که در استان اصفهان تعداد بیماران اعصاب و روان مزمن روز به روز افزایش می‌یابد و این در حالی است که امکانات ما سال‌هاست در یک سطح ثابت مانده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت اجتماعی نیازمند تحلیل، مشاهده و بیان است، ابراز داشت: بدترین نوع مدیریت، مدیریت انکار واقعیت و حقایق است.

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار معلول به جامعه معلولان کشور به واسطه تولد فرزندان معلول و معلولیت ناشی از حوادث کار و رانندگی اضافه می‌شوند، گفت: این آمار در استان دو هزار نفر است که بیشتر آنها نیز به واسطه تولد نوزادان معلول تولد یافته اند.

صادقی با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت‌ها از سیاست‌های بهزیستی استان اصفهان در سال جاری است، گفت: همچنین توانمندسازی جامعه هدف به معنای واقعی در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی نیز در این سال در دستور کار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار