دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان گفت: اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۷۰۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار رضا محمدسلیمانی در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات، که به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار شد ضمن تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت فرارسیدن هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: ستاد هفته حجاب و عفاف به منظور مقابله با هجمه پیش بینی نشده این حوزه، ایجاد زمینه همکاری و هم افزایی سازمان ها و نهاد ها در این زمینه، افزایش اعتماد به نفس در زنان محجبه، کار خود را با شعار حجاب، حیا، عفت، غیرت، حافظ حریم خانواده آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه عفت مداری دستور موکد اسلام است خاطرنشان کرد: نمونه کامل حجاب و عفاف حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حضرت زینب (سلام الله علیها) است که الگوی زنان جامعه اسلامی هستند.

این مسئول با بیان اینکه حجاب و عفاف مایه سلامت روح و روان و تحقق شادی و نشاط در جامعه و خانواده است افزود: خانواده ها برای بدست آوردن آرامش خود و خانواده باید به مقوله حجاب و عفاف توجه خاصی داشته باشند.

سردار سلیمانی به اجتماع ده هزار نفری مدافعان حریم خانواده در سراسر استان اشاره کرد و بیان داشت : ۳۱ عنوان برنامه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود که می توان به نمایشگاه حجاب و عفاف در مناطق گردشگری، برپایی ایستگاه نقاشی، برگزاری کمپین حجاب و عفاف، راه اندازی صندوق حجاب و عفاف، تجلیل از محجبه ترین دختران در حلقه های صالحین، ایستگاه مشاوره و تربیتی و کارگاه یک روزه مسائل زنان اشاره کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام )استان با بیان اینکه مشکل خاصی در قانون حجاب و عفاف نیست بیان کرد: مشکل اساسی اجرای قانون در جامعه است که برخی مسئولین مربوطه به دلیل راضی نگه داشتن همه حاضر به اجرایی کردن قانون نشده اند که این رضایتمندی بهایی سنگین دارد که باید پرداخت کرد.

وی افزود: دستگاه های مختلف مسئول ترویج حجاب و عفاف است اما ما شاهد فعالیت خاص در زمینه حجاب و عفاف در جامعه نخستین و باید این افراد دلسوزان وارد عمل شوند و در حوزه حجاب و عفاف قدم بردارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همچنین از برگزاری اجتماعات بزرگ مدافعان حریم خانواده، همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در شهرکرد، مرکز استان، راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در روز دوشنبه 21 تیرماه رإس ساعت 18 از مقابل ورزشگاه انقلاب واقع میدان بسیج شهرکرد به سمت چهارراه فصیحی، سه راه سینما، چهار راه بازار و آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

وی، نهادینه شدن فرهنگ تذکر لسانی در جامعه را بهترین راهکار برای مقابله با ناهنجاری های فرهنگی و مصادیق بدحجابی دانست و با بیان اینکه مشارکت دستگاه های اجرایی در زمینه فرهنگ و بحث حجاب و عفاف نامطلوب است، تأکید کرد: اگر مسئولان فقط در حوزه اداره و دستگاه اجرایی خود، به مسئله حجاب و عفاف می پرداختند، شاهد ناهنجاری های موجود در جامعه نبودیم.

وی، تذکر جدی مقام معظم رهبری پیرامون ولنگاری فرهنگی را یادآور شد و تصریح کرد: اگر همه مردم و مسئولان به وظیفه خود عمل می کردند، نباید شاهد این می بودیم که شخص اول مملکت در این موضوع وارد شود و تذکر درباره ولنگاری فرهنگی بدهند.

تولیدات نامناسب فرهنگی و نامتناسب با فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر بخش های این نشست خبری بود که خبرنگاران به آن اشاره کردند و سردار رضا محمدسلیمانی، با تأیید این نکته که کار مناسبی در زمینه تولیدات فرهنگی مناسبت در شأن جایگاه جامعه اسلامی صورت نگرفته است، عدم فعالیت تنها کارخانه بزرگ تولید چادر مشکی در استان چهارمحال و بختیاری بلافاصله بعد از یکماه افتتاحیه را مثال زد و از خبرنگاران خواستار مطالبه گری در این زمینه ها شد.

در این نشست مسئول بسیج جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری نیز با تأکید بر اینکه حجاف و عفاف مختص بانوان نیست، گفت:‌اتفاقاً مردان و آقایان باید عفت و غیرت به خرج دهند زیرا آنها بیشتر حافظ و مدافع حریم خانواده هستند.

فرزانه احمدپور، افزود: اگر مردان باغیرت باشند، وضعیت حجاب و عفاف بانوان در جامعه بهتر از امروز خواهد بود.

وی،‌ادامه داد: باید حجاب و عفاف را فقط در بُعد ظاهری آن نبینیم، بلکه حجاب و عفاف هم در زنان و هم در مردان مورد توجه قرار بگیرد و صاحبان قلم و اندیشه و خبرنگاران نیز در این عرصه مطالبه گر باشند و مردان جامعه را نیز دعوت به ورود به این عرصه و فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب نمایند.

ارسال نظرات