به همت بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله؛

برگزاری همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت

مسئول بسیج مهندسین سپاه روح‌الله گفت: همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت با حضور پرفسور محمودی از کشور سوئد و جزو ده نفر نخبه انرژی‌های نو در دنیا در ساوه و اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۷۱۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲

مهندس مهدی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، از برگزاری همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت به همت بسیج مهندسین سپاه روح‌الله گفت: این همایش در سطح کشوری و با حضور اساتید برجسته و مطرح جهانی در اراک و ساوه برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین همایش کارگاهی انرژی‌های نو در سطح صنعت در سال جاری است که مخاطبان این دو همایش تمامی صنعتگران استان مرکزی هستند.

مسئول بسیج مهندسین استان مرکزی با اشاره به اینکه مخاطبین این همایش‌ها جامعه متخصص صنعت استان هستند گفت: مدیران، مسئولان و کارشناسان صنعتی یا صنعتگران وابسته به این امر در این همایش حضور پیدا خواهند کرد.

لطیفی با اشاره به اهداف برگزاری همایش گفت: استفاده ناصحیح از انرژی در بخش صنعت باعث شده تا قیمت محصولات تولیدی افزایش پیدا کند از این‌رو یکی از مشکلاتی که در بخش صنعت با آن مواجه هستیم همین مسئله استفاده ناصحیح و اسراف انرژی در صنعت است که هزینه‌های جبران ناپذیر و خسارات بسیاری را به همراه داشته است.

وی افزود: معرفی انرژی‌های جدید و نو در صنعت به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت و در نهایت افزایش راندمان و بازدهی در تولید محصولات صنعتی در بخش صنایع از جمله اهداف برگزاری این همایش‌هاست.

مسئول بسیج مهندسین استان مرکزی تصریح کرد: یکی از اهدافی که بسیج مهندسین صنعت به دنبال آن است استفاده و به کارگیری خروجی‌های همایش است، همایش‌های متعددی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود ولی در بحث اجرایی همواره با مشکلاتی رو به رو بوده‌ایم بنابراین با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های استان مرکزی، خانه صنعت و معدن استان، سازمان نظام مهندسی معدن و همچنین مرکز خدمات فنی و کسب و کار اراک را به عنوان پنج قطب صنعتی استان و همکاری با جهاد دانشگاهی استان با توجه به تجربیات سال‌های گذشته این همایش را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم مباحث خروجی را در سطح اجرایی عملیاتی سازیم.

لطیفی ادامه داد: این همایش سه شنبه ساعت 8:30 تا 11 در قالب دو کارگاه تخصصی در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان اراک و بعدازظهر از ساعت 16:30 تا 19 در قالب دو کارگاه تخصصی در الن اجتماعات کانون بسیج سپاه ناحیه ساوه با حضور پرفسور محمودی از کشور سوئد و جزو ده نفر نخبه انرژی‌های نو در دنیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات