نماینده مردم ماهشهر و امیدیه در گفت و گو با «بسیج»:
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرید هواپیما اولویت نیست؛ فرمایش شایسته و بجایی است؛ چرا که مشکلات اقتصادی در اولویت است که به صورت جد باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد و باید با هم همگرا باشند تا این مشکلات را حل کنند و از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده شود و بخشی از سرمایه‌های مالی را در این مسیر هدایت کرد.
کد خبر: ۸۷۰۷۷۴۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
علی گل مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد با معاملات این شکلی با امریکا بایستی یک تجدیدنظر و تجدید رویه داشته باشیم؛ چه بخواهیم چه نخواهیم امریکا دشمن ماست و دشمنی امریکا با ملت ایران دیرینه است و بعید می‎دانم که پایان پذیر باشد چرا که ملت ایران را در تضاد با اهداف خود می‎داند.

گل مرادی در ادامه این مطلب بیان کرد: امریکا می‎خواهد در دنیا قلدری کند و قدرت بلامنازعه باشد و می‎داند که جمهوری اسلامی ایران با تاسی از اسلام و دین خدا قطعا زیربار زور امریکا نمی‎رود و همین رفتار ایران باعث شده حقیقتا آن اقتدار امریکاها زیرسوال برود و این عزتمندی ایران برای آن‌ها خوشایند نیست.

نماینده مردم ماهشهر و امیدیه در مجلس ادامه داد: امریکا در هر رابطه‌ای که با ایران برقرار می‎کند سعی دارد این اقتدار و عزت نظام ما به شکلی خدشه‌دار شود از این رو در مراودات و معاملاتشان با ایران صداقت نخواهند داشت و بدون شک در هر رابطه‌ای که با ایران برقرار می‎کند یک شیطنتی در آن نهفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص ادعای نمایندگان مجلس امریکا مبنی بر اینکه هواپیماهای بوئینگ می‎تواند تغییر کاربری دهد و در موارد نظامی مورد استفاده قرار گیرد گفت: به علت اینکه نگاه امریکایی‎ها منفی و ضد حقوق بشری است و منفی بافی را در برنامه‌های کاری خود دارند، این ادعاها یک بهانه است تا خود را در مقابل افکار عمومی مثبت جلوه دهند؛ یعنی یک توجیهی برای  تصمیمات غلط خود باشد.

گل مرادی در خصوص تصمیم دولت نیز مبنی بر خرید هواپیما تاکید کرد: نباید بر موضوعاتی که در تضاد با اصول و برنامه‎های ارزشی که در دستور کار نظام قرار می‎گیرد این قدر اصرار داشته باشیم همچنان که  نباید براین باور که الزاما برای حل مسائل و مشکلات راهی جز اینکه با این کشورها معامله کنیم نیست اصرار کنیم.

نماینده مردم ماهشهر و امیدیه در مجلس خاطرنشان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرید هواپیما اولویت نیست؛ فرمایش شایسته و بجایی است؛ چرا که مشکلات اقتصادی در اولویت است که به صورت جد باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد و باید با هم همگرا باشند تا این مشکلات را حل کنند و از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده شود و بخشی از سرمایه‌های مالی را در این مسیر هدایت کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خاتمه یادآور شد: قطعا هیچ سیاست گذاری و استراتژی و خط مشی‌ای در امریکا نمی‌تواند ملت بزرگ ایران را از مسیر ارزشی که تعریف کرده منحرف کند همچنان که بحث تحریم‎ها که از چند سال پیش تا کنون همچنان برقرار است نتوانسته ملت ایران را تسلیم کند.
ارسال نظرات