نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ، راه اندازي فراكسيون نهضت كارآفريني در مجلس دهم را اقدامي جديد در راستاي مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از شيوع اعتياد بويژه در ميان جوانان عنوان كرد.
کد خبر: ۸۷۰۷۷۶۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، پروانه مافي  افزود: يكي از مهمترين برنامه هاي مجلس دهم ، برنامه نهضت كارآفريني است كه مقدمات آن فراهم شده و راه اندازي فراكسيون اين نهضت مانع از پيشرفت شمار مصرف كنندگان به انواع مواد مخدر صنعتي و داروهاي روان گردان مي شود.

وي توضيح داد: از طريق فراكسيون نهضت كارآفريني با كمك دولت ، نهادهاي مختلف و سازمان هاي مردم نهاد براي افرادي كه طالب شغل هستند، اقداماتي انجام مي شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ، بيكاري در گرايش افراد به سمت مصرف مواد مخدر نقش بسياري دارد، گفت : شغل به معناي درآمد نيست ، داشتن شغل مناسب ، احساس موفقيت و مفيد بودن در افراد بويژه جوانان ايجاد مي كند و آنان ديگر خلاهاي خود را در مصرف مواد مخدر و روان گردانها جستجو نمي كنند.

مافي افزود: كارآفريني از موارد مهمي است كه مورد توجه نمايندگان مجلس دهم بوده و مي تواند در راستاي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر بسيار نقش آفرين باشد.

وي تصريح كرد: در كنار ايجاد شغل مناسب ، براي مبارزه با اعتياد بايد بحث هاي آموزشي و فرهنگ سازي در سطوح مختلف اجتماعي و فرهنگي از طريق رسانه ها انجام شود.

مافي اظهار كرد: رسانه ها ابزار خوبي براي آگاهي بخشي به خانواده ها در راستاي مبارزه با مواد مخدر و بيان مضرات ، عوارض و آسيب هاي ناشي از اعتياد هستند، البته بايد آنان هماهنگ و كوبنده در اين زمينه عمل كنند و فقط بصورت موردي به اين معضل نپردازند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: رسانه ها بايد جامعه را به سمت آشنا سازي كودكان ، نوجوانان و جوانان با مضرات و گرفتاريهاي ناشي از اعتياد به مواد مخدر صنعتي و شيميايي و روان گردان ها سوق دهند و وظيفه دولت و مجلس نيز آن است كه راهكارهاي مناسب را در جلوگيري از توزيع و كاهش تقاضا و پيشگيري اوليه از اعتياد انجام دهد.

به گفته مافي ، كنترل قاچاق مواد مخدر و نظارت بر جلوگيري از توزيع و عرضه اين مواد را بايد نهادهايي كه مسووليت مستقيم آن را بر عهده دارند، به دقت انجام دهند.

وي با بيان اينكه اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر ، مسووليت پذيري را مي طلبد، افزود: بايد يكي از دغدغه هاي اصلي آحاد مردم پيشگيري از اعتياد باشد تا شاهد خسارت هاي جسمي و رواني ناشي از آن در جامعه نباشيم .
ارسال نظرات