مسئول فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: بهبود موضوع عفاف و حجاب در جامعه باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۷۷۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، صاحب مسئول فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان در رابطه با عفاف حجاب، افزود: حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی - اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد.

مسئول فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، افزود: حجاب و عفاف پدیده مذهبی - ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی است و توجه به زمینه‌های فرهنگی - اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم است و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

صاحب، اظهار داشت: در کنار شرایط مساعد اجتماعی برای ارزش تلقی کردن و الگوپذیری این فرهنگ، نیازمند درونی و نهادینه شدن آن در وجود افراد است بدون شک رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند است.

این مقام مسئول، در ادامه خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: ناهنجاری‌های بی‌حجابی ریشه فرهنگی دارد و در این میان مادر خانواده بهترین نقش را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده دارد، چرا که شخصیت فرزندان از خانواده شکل می‌گیرد.

وی، افزود: حجاب و عفاف به‌عنوانارزش در جامعه بشری وجوامع اسلامی مطرح است و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف عزم همگانی را می‌طلبد.

ارسال نظرات