در جلسه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی بررسی شد:

چگونگی ارائه تسهیلات اشتغال در روستاهای استان البرز

در جلسه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز چگونگی ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاهای البرز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۰۷۸۷۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ ذبیح الله قائمی در جلسه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه چگونگی ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد که پاسخگو هستند باید برنامه های خود را ارائه دهند، افزود: در مجموع ۳۱ عضو پاسخگو داریم که در این راستا دستگاه ها مکلف به ارائه برنامه هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز خاطر نشان کرد: از مجموع برنامه ها ۲۲ برنامه ملی است که از این تعداد تا کنون ۱۷ برنامه ارائه شده اما تنها ۱۵ برنامه قابلیت سنجش دارد.

قائمی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد برگزاری نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هستیم که ۵۲ مصوبه را در بر داشته است، تصریح کرد: از مجموع ۵۲ مصوبه ۶ پروژه مربوط به تملک دارایی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی و تعیین و تکلیف پروژه ها همچنین استفاده از ظرفیت مشاوران نخبه در دستور کار ستاد قرار دارد، گفت: برنامه رایویی در جستجوی فردا به نام اقتصاد پویا تغییر پیدا کرده است که به ارائه برنامه های اقتصاد مقاومتی می پردازد.

وی بیان کرد: در جلسات مختلف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارش اقدامات دستگاه های اجرایی ارائه از این رو باید روند پیشرفت توسط صدا و سیما اعلام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با تاکید بر اینکه تا کنون در بخش اقتصاد مقاومتی ۱۱۶ پروژه احصا شده است، افزود: از این تعداد ۲۰ پروژه ارزیابی شده است.

قائمی با بیان اینکه البرز جز پنج استانی است که پروژه های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده، گفت: در این راستا پروژه آب شیرین کن اشتهارد در این ردیف قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان برای ۳ هزار و ۲۷۱ شغل هدفگذاری شده است، تصریح کرد: از محل تسهیلات بانک سینا نیز مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای این بخش برنامه ریزی شده است.

وی در پایان یادآور شد: امید است استانداری، نهاد ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان برای بخشودگی سود ۲۰ میلیارد تومان مشارکت لازم را داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار