در تعطیلات عید فطر،

رشد 30 درصدی بازدید از دریاچه گهر/ اقامت حدود 5 هزار نفر گردشگر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اقامت 5 هزار نفر گردشگر در دریاچه گهر لرستان در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۷۸۹۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسبج از لرستان ،سلیمانی با بیان اینکه در ایام تعطیلات عید فطر امسال حدود 5 هزار نفر گردشگر در دریاچه گهر لرستان اقامت کرده اند گفت: این آمار نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است .

وی افزود: اقدامات عمرانی متعددی به منظور رفاه حال گردشگران و ایجاد زیرساخت های لازم طی سالهای اخیر در مسیر دسترسی دریاچه گهر و محیط پیرامون آن انجام گرفته که از آن جمله می توان به تعمیرات سرویس بهداشتی موجود در دریاچه گهر، احداث سرویس بهداشتی و مخزن چاه جذبی در زیر گردنه پنبه کار، ساماندهی چشمه آب گردنه پنبه کار، احداث مخزن جمع آوری زباله به صورت دائمی در زیر گردنه پنبه کار، احداث سکوی استقرار نیروی انتظامی، احداث 6 سکوی پیک نیکی با ابعاد مختلف در محل دریاچه، اصلاح نور پردازی ساختمان ها و سرویس های موجود و محیط دریاچه، تعویض باطری های خورشیدی و متعلقات آن، گابیون بندی در سه نقطه مختلف در طول مسیر گردنه پنبه کار، چشمه سفید آب و گردنه خدا قوت به منظور اصلاح مسیر پیاده روی اشاره کرد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دورود هم در این زمینه گفت: تعداد اسکان مسافران در ایام تعطیلات عید فطر در شهرستان دورود حدود 30 هزار نفر شب اقامت بوده که در مراکز اقامتی و چادر های مسافرتی اقامت داشته اند.

فهیم نیا افزود: تمام ظرفیت مراکز اقامتی این شهرستان در این ایام به طور صد در صد تکمیل شده و حدود 50 هزار نفر نیز از جاذبه های گردشگری بازدید نمودند.

وی گفت : برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در محل پارک آزادگان با ایجاد 10 غرفه، همکاری اعضای فعال انجمن های دوستداران طبیعت برای راهنمایی مسافران، توزیع بروشور معرفی آثار شهرستانی و کتابچه دریاچه گهر از جمله خدمات ارائه شده به گردشگران در این ایام بوده است.

ارسال نظرات