مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از اقامت 432 هزار نفر مسافر و گردشگر طی تعطیلات عید فطر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۲۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

محمود باقری در گفتگو با بسیج با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر مهم‌ترین مقصد گردشگری استان‌های همسایه و سایر استان‌ها به ویژه مسافران و گردشگران مناطق جنوبی بوده است، اظهار کرد: به دلیل نزدیکی این استان به استان‌های همسایه و جنوبی و همچنین کوتاه بودن مسیر و ارزان بودن هزینه مسافرت به استان ما به دلیل کوتاهی مسیر، شاهد چنین حضوری بوده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تابستان تعداد زیادی مسافر و گردشگر همواره به این استان سفر می‌کنند که تعداد این مسافران و گردشگران در برخی ایام مانند تعطیلات عید سعید فطر در سال‌های اخیر بسیار زیاد و پرشمار بوده است.

این مسؤول گریزی به آمار تعداد مسافران و گردشگران تعطیلات عید سعید فطر امسال در استان زد و گفت: بیشترین مسافران و گردشگران به شهرستان‌های بویراحمد و دنا به دلیل آب و هوای مطبوع سفر کردند.

وی افزود: در تعطیلات سه‌روزه عید سعید فطر در استان ما تعداد 432 هزار و 180 نفر مسافر در کهگیلویه و بویراحمد اقامت کردند.

باقری در ادامه با بیان آمار مسافران و گردشگران عید فطر در استان تصریح کرد: تعداد بازدیدها از اماکن مختلف تفریحی و سیاحتی یک میلیون و 11 هزار و 500 نفر بوده است.

این مسؤول اظهار کرد: تعداد وسایل نقلیه که در این مدت وارد استان شدند به میزان 390 هزار و 658 دستگاه خودرو بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز برخی از زیرساخت‌ها برای پذیرایی از این تعداد مهمان آماده نیست، افزود: باید با در نظر گرفتن اعتبارات بیشتر برای بخش گردشگری زیرساخت‌های لازم را برای چنین روزهایی فراهم کنیم.

ارسال نظرات