بسیج سازندگی پیشقراول توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی در لنده

بسیج سازندگی با تعریف پروژه‌های متعدد اقتصادی و فرهنگی در عرصه اقتصادی توانسته پیشقراول توسعه و پیشرفت در جامعه گردد و در سراسر کشور پروژه‌های اقتصادی و تولیدی زودبازده خوبی را راه‌اندازی نماید.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۴۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

به گزارش بسیج امروزه اقتصاد به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های توسعه در سطح جوامع بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با توجه به سطح رفاه اقتصادی و معیشتی افراد جامعه آن جوامع را به جوامع توسعه‌یافته، درحال توسعه و عقب‌مانده تقسیم می‌کنند.

ایران اسلامی با درخشش فجر انقلاب توانسته در زمینه‌های مختلف رفاه، امنیت، اقتصاد، فرهنگ و ... گام‌های مؤثری برداشته و امروز در سطح جوامع بین‌المللی پله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی نماید.

در سال‌های اخیر این روند رو به رشد اقتصادی در سطح کشور با توجه به دغدغه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری شدت بیشتری به خود گرفته و بسیج به عنوان پرچمدار ولایتمداری وارد عرصه سازندگی و تحول در اقتصاد کشور گردید.

امروزه بسیج سازندگی با تعریف پروژه‌های متعدد اقتصادی و فرهنگی در عرصه اقتصادی توانسته پیشقراول توسعه و پیشرفت در جامعه گردد و در سراسر کشور پروژه‌های اقتصادی و تولیدی زودبازده خوبی را راه‌اندازی نماید.

بسیج سازندگی ناحیه مقاومت لنده در طی 3 سال اخیر پروژه‌های متعددی را در سطح شهرستان راه‌اندازی کرده ولی در میان پروژه‌ها پروژه کاشت به‌لیمو مورد توجه بسیاری از کشاورزان قرار گرفت و سطح وسیعی از مزارع کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

 محمد کریم‌پور از پیمانکاران و سرمایه‌گذاران به نام استان توانسته با ورود به این عرصه تا حد قابل توجهی به توسعه این گیاه دارویی(به‌لیمو) در شهرستان لنده کمک کند.

کریم‌پور در این خصوص با اشاره به رشته تحصیلی خود گفت: من دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم برق هستم ولی شوق و اشتیاق فراوانی به کشاورزی و باغداری دارم.

وی افزود: من در گذشته کارخانه شیر را در باشت راه‌اندازی کرده‌ام و پس از آن در عرصه‌های پیمانکاری و جاده‌سازی نیز فعالیت داشتم.

این کشاورز نمونه طرح‌های اقتصاد مقاومتی لنده یادآور شد: در کنار کارخانه شیر و پیمانکاری سعی کردم زمین کشاورزی در روستای ایدنک از توابع شهرستان لنده را برای کاشت برنج و غلات نیز داشته باشم و در این زمینه موفقیت‌های خوبی در زمینه برداشت محصولات کشاورزی نیز داشته‌ام.

کریم‌پور افزود: در طی سه سال اخیر تبلیغات وسیعی در حوزه اقتصاد مقاومتی را شنیدم تا اینکه بسیج سازندگی ناحیه لنده اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارتی با موضوعات مشاغل خانگی و کشاورزی کرده و من در این کلاس‌ها شرکت کردم.

وی خاطر نشان کرد: پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی با استفاده از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های کارشناسان اقتصاد مقاومتی بسیج و جهاد کشاورزی در شهرستان اقدام به راه‌اندازی طرح کشت به‌لیمو در مزرعه کشاورزی خود کردم.

این کشاورز نمونه طرح‌های اقتصاد مقاومتی لنده افزود: در سال 94 بیش از یک تن به‌لیمو برداشت کرده‌ام که سود خالص آن بالغ بر 500 میلیون ریال بوده و برای 16 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیز اشتغالزایی داشته است.

کریم‌پور در ادامه به تسهیلات دریافتی برای اجرای طرح خود اشاره و گفت: تاکنون بالغ بر 200 میلیون ریال از بسیج سازندگی شهرستان تسهیلات دریافت کرده‌‍‌ام و از فعالیت خود راضی هستم.

وی به نبود بازار فروش محصولات گیاهان دارویی در استان اشاره و ادامه داد: بازار فروش محصولات ما در خارج از استان بوده که نیاز است مسؤولان در این زمینه تلاش خود را دوچندان و نسبت به راه‌اندازی بازار گیاهان دارویی در استان اقدام کنند.

سرگرد پاسدار سید عادل موسوی مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده با ابراز خرسندی از روند اجرای طرح‌های تولیدی در شهرستان لنده گفت: گیاه دارویی به‌لیمو هم‌اکنون در شهرستان لنده به عنوان قطب صنایع تبدیلی انتخاب شده است.

وی افزود: تلاش ما برای گسترش طرح‌های تولیدی زودبازده ادامه دارد و درصدد هستیم با گسترش کلاس‌‌های آموزشی سایر گیاهان دارویی و رشته‌های مورد علاقه و جوابگو در عرصه اقتصاد مقاومتی را در شهرستان نیز برگزار نمائیم.




ارسال نظرات