نخبه بسیجی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند حرکتی گروهی و پویا دانست و گفت: بسیج یک تشکل مردمی است و همه آحاد جامعه بایستی با همبستگی و انسجام برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه گام بردارند.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۶۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در جامعه با توجه به سخنان مقام‌معظم رهبری اظهار داشت: حجاب همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند یک ارزش منطبق بر طبیعت انسان است و به واقع آدمی فطرتاً و از روی طبع، به پوشش بدن خود میل دارد و از برهنگی مضطرب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی یک سری از ضد ارزش‌ها را جایگزین ارزش‌ها می‌کند و سعی دارد تا عفاف و حجاب را در جامعه کمرنگ سازند در حالی که هویت زن مسلمان با حجاب گره خورده است.

این بسیجی نخبه تصریح کرد: دشمن سعی کرده تا زنان به جای اینکه با شخصیت خود وارد جامعه شوند و به فعالیت بپردازند با جنسیت خود به جامعه ورود کنند که در این مسیر عده‌ای از بانوان ما از روی آگاهی و برخی از روی ناآگاهی بدحجابی را دنبال می‌کنند.

حسینی با اشاره به لزوم برخورد با افرادی که از روی آگاهی به ترویج بدحجابی می‌پردازند گفت: بایستی با کسانی که از روی آگاهی به این مسئله دامن می‌زنند برخورد جدی شود.

وی افزود: حال آنکه عده‌ای نیز هستند که به جای اینکه در خانه و خانواده زیبایی خود را به نمایش گذارند در سطح اجتماع اقدام به این امر کرده‌اند و تحت تربیت اشتباه به این سمت سوق داده شده‌اند که باید آگاه شوند و عفاف و حجاب برایشان تبیین شود.

این خواهر بسیجی با اشاره به نقش بسیج در بحث ترویج حجاب و عفاف تصریح کرد: بسیج بستری مردمی است که زمینه‌سازی برای مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم مهیا می‌سازد تا بتوانند با همکاری، همبستگی و مشارکت رشد جامعه فراهم شود.

حسینی تاکید کرد: این رشد می‌تواند از طریق تزریق افکار سازنده، کارهای عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، حلقات صالحین، تبلیغات و همایش‌های متفاوت صورت گیرد.

وی ادامه داد: مباحث تربیتی در ترویج حجاب بسیار موثر خواهد بود بایستی خانواده‌ها به ویژه بانوان را به سمتی سوق دهیم که نسبت به فلسفه حجاب آگاهی پیدا کنند، چرا اینکه حجاب برای بانوان در اسلام و دیگر ادیان الهی سفارش شده است.

این بسیجی نخبه تصریح کرد: حجاب برای زن یعنی پوششی که او را از نگاه افراد فاسد مصون نگه می‌دارد و به تبع آن جامعه نیز به آرامش روانی دست پیدا می‌کند.

حسسینی داشتن حجاب را یک ارزش دانست و گفت: در حقیقت داشتن حجاب به معنای این است که خداوند برای زن ارزشی بالا قایل است که به واسطه حجاب هر کسی اجازه پیدا نکند به تماشای او بنشیند و این مسئله باید نهادینه شود.

وی افزود: اگر از افرادی که بی‌حجاب هستند یا پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند به صحبت بنشینیم دلیلی برای نوع پوشش خود ندارد که نشان از عدم آگاهی وی نسبت به ارزش و جایگاه خود در جهان خلقت است که هنوز درنیافته با مقام زن بودن خود به کجاها قرار است که برسد.

این خواهر بسیجی ادامه داد: بسیج یک تشکل مردمی است و همه آحاد جامعه بایستی با همبستگی و انسجام برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه گام بردارند تا بتوانیم شاهد رفع مشکلات موجود در این حوزه و خنثی‌سازی توطئه دشمنان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات