بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد:

معضل حقوق‌های نجومی با استعفاهای طلبکارانه و عزل‌های تعارفی رفع نمی‌شود/ دانشجویان خاموش نمی‌نشینند

بسیج دانشجویی 4 دانشگاه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه‌ای اعلام کرد: معضل حقوق‌های نجومی با استعفاهای طلبکارانه و عزل‌های تعارفی رفع نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۶۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

بسیج دانشجویی چهار دانشگاه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فیش‌های حقوقی نجومی بیانیه‌ای صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی، ایجاد قسط و عدل در جامعه و به تبع آن، پیوند عمیق و اعتماد حقیقی میان مسؤولان و مردم بوده که تزلزل و گسست این پیوند آفت و خطر عظیمی را برای نظام و انقلاب به همراه خواهد داشت.

در این متن آمده است: اشرافی‌گری و تجمل خواهی و دریافت و پرداخت‌های ویژه، همواره بزرگترین آفت و تهدید هر نظام و ساختار سیاسی و حاکمیتی است که رهبر معظم انقلاب با طرح موضوع ثروت‌های باد آورده در دهه هفتاد، نسبت به این پدیده خانمان‌سوز، هشدار دادند و در خطبه‌های عید فطر امسال هم، بعد از قضیه فیش‌های نجومی، مجدداً به خطر این آفت که همان بی‌اعتمادی مردم به نظام است، اشاره و هشدار جدی دادند.

در بیانیه تصریح شده است: قبل از آن در فاصله زمانی اندکی هم، فیش‌های نجومی را هجوم به ارزش‌ها دانستند. یکی از راه‌های محافظت از انقلاب، حفظ ارکان و ویژگی‌های بارز آن است، از این رو هر اقدام، پدیده و حتی شائبه‌ای که باعث می‌شود تا ویژگی‌های اصلی انقلاب را تحت‌الشعاع قرار دهد، باید در کانون توجه همه نهاد‌های نظارتی و امنیتی و حتی خود مردم و به خصوص جنبش‌های دانشجویی باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ایجاد سر و صداهای بی‌هدف یا با هدف‌های خاص جناحی از یک طرف توسط برخی جریانات سیاسی داخل و خارج و از طرف دیگر شانتاژهای صرفاً تبلیغاتی و شعاری توسط برخی مسؤولان دولتی در برخورد با  پدیده ویژه خواری و ویژه خواهی، کما فی السابق، متأسفانه نه تنها کمکی به حل مسأله نمی‌کند بلکه فضای امن‌تری را برای قانون شکنان و قانون گریزان بوجود خواهد آورد و اصل موضوع به محاق خواهد رفت.

در بیانیه دانشجویان تصریح شده است: بلاشک جنبش‌های دانشجویی و طلاب و خصوصا بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌های دانشجویی، هوشیارانه موضوع را رصد و اجازه نخواهند داد تا مسؤولان به سهولت از کنار آن رد شوند.

در این بیانیه تأکید شده است: استعفاهای طلبکارانه یا عزل‌های تعارفی نه دردی را درمان می‌کند و نه آب رفته به جوی را بر می‌گرداند، این نوع کارهای نمایشی فقط ممکن است صورت مسأله را پاک کند ولی اصل همچنان باقی است که باید قوای سه گانه هرکدام به نوبه خود و به اقتضای تعهد و تخصص خود در برابر ملت عیناً وارد عمل شوند.

در این بیانیه آمده است: علی‌الظاهر فیش‌ها و حقوق‌های نجومی آن قدر قبح قضیه را از بین برده که برخی مسؤولین با افتخار از دریافت حقوق‌های 20 میلیونی و پایین‌تر از آن حرف می‌زنند که این خود عذری بدتر از گناه است و لذا مسؤولان اقتصادی کشور که شب پرداخت 45 هزار تومان یارانه بر طبل عزا می‌کوبند و عزا می‌گیرند، چگونه است که در شب و روز چنین پرداخت‌های نامتعارفی، تاکنون نه تنها محفل عزایی نگرفته‌اند بلکه لبخندهای ملیحی هم بر لب دارند. 

بسیج دانشجویی در این بیانیه تأکید کرده است: بار دیگر یادآوری می‌کنیم که دانشجویان انقلابی خصوصاً در مناطق محرومی مثل کهگیلویه و بویراحمد که بخشی از محرومیت خود را ناشی از این حاتم‌بخشی‌ها می‌دانند نخواهند گذاشت قضیه به این راحتی و بدون نتیجه جمع و جور شود و منتظر اقدامات عملی مسؤولان و ارائه گزارش به مردم خواهند بود وگرنه طبق بند میم وصیت نامه حضرت امام(ره) به وظیفه انقلابی خود عمل خواهیم کرد.

ارسال نظرات