نخبه بسیجی بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: تعامل و مدیریت منطقی در حوزه عفاف و حجاب بایستی جدی گرفته شود چراکه رعایت حجاب و عفاف امنیت فردی و اجتماعی زنان را ارتقاء خواهد بخشید.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۶۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

اعظم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به جایگاه حجاب در جامعه و ارتقاء جایگاه زنان در مشارکت‌های اجتماعی گفت:رعایت حجاب و عفاف عامل مهمی در استحکام خانواده، آرامش روانی، سلامت و امنیت اجتماعی است.

وی نقش خانواده را در ترویج حجاب مهم دانست و افزود: رفتار مادر تأثیر فراوانی بر روی کودکان داردو مسئله حجاب در سایه یک تربیت صحیح دینی در خانواده‌ها رقم می‌خورد چراکه اگر به روش صحیح حجاب برای کودک تبیین شود از سوی او مورد پذیرش قرار گرفته و تاثیراتش به خوبی در جامعه مشهود خواهد بود.

نخبه بسیجی تصریح کرد: علت و ریشه بدحجابی در جامعه به باور و اعتقادات افراد باز می گردد چراکه حجاب در صورت نهادینه شدن در اندیشه و فکر افراد قابل پذیرش است و رشد فرزندان محجب و ارتقا سطح اعتقادی آنان به راحتی بر جامعه تاثیر مثبت دارد.

سلیمانی با اشاره به اینکه بی‌حجابی و بدحجابی یکی از واردات غربی است ادامه داد: بدحجابی از واردات جامعه غربی و از ترفندهای دشمنان نظام اسلامی به جامعه اسلامی ایران است که برای مقابله با آن یک حرکت مردمی منسجم لازم است.

وی افزود: بیکاری و عدم وجود برنامه‌های مناسب برای پر کردن اوقات جوانان خود نیز مینه‌ساز بی‌حجابی است چراکه پیروی از پوشش‌های غرب با توجه به عدم آگاهی و شناخت صحیح جوانان به منظور خودنمایی از عوامل ترویج بی‌حجابی است که می‌طلبد در حوزه عفاف و حجاب تعامل همگانی میان نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب و سایر نهادها با یکدیگر داشته باشند.

این نخبه بسیجی تصریح کرد: اگر از سوی خانواده‌ها مشکلات و زشتی‌های بدحجابی برای جوانان تبیین شود بی‌شک بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه کمرنگ می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: یکی از زشت‌ترین و در عین حال خطرناک ترین جلوه‌های تهاجم فرهنگی دشمن و از سوی دیگر سبب فاصله گیری جوانان ما از فرهنگ و سنت‌های اصیل اسلامی است.

وی بر لزوم آگاهی جوانان نسبت به جایگاه حجاب تاکید کرد و گفت: ابتذال در پوشش، جلوه‌ای از تهاجم فرهنگی و سبب فاصله گیری قشر جوان از فرهنگ و سنت‌های خودی می‌شود جوانان ما باید بدانند که حجاب محدودیت نیست که مصونیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات