لزوم تدوین برنامه های فرهنگی سند ششم توسعه با هم افزائی فکری

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم تدوین برنامه های فرهنگی سند ششم توسعه با هم افزایی توانمندی های فکری تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۷۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
فتاح محمدی درنشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی ذیل برنامه ششم توسعه استان، بیان کرد: تهدیدات، خطرات و آسیب‌ هایی که توسط دشمنان در طول عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش ‌های ما را مورد هجوم قرار داده کاملا مشخص بوده و ما موظفیم برای از بین بردن این خطرات تدابیر لازم و دراز مدتی را در قالب سند توسعه ششم برنامه داشته باشیم.
معاون سیاسی بر پر اهمیت دانستن حوزه فرهنگ و تلاش برای تقویت آن تاکید کرد و اظهار داشت: اگر همه زیربناهای فرهنگی و اقتصادی ما آباد باشند، اما فرهنگ غنی ما ضعیف و لغزش پذیر باشد، حیات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی  وهویت ملی ما دچار خودباختگی و آسیب خواهد شد.
محمدی، فرهنگ سیاسی را از مولفه های مهم حوزه فرهنگ دانست و با بیان اینکه در اعتقادات ما فرهنگ سیاسی جایگاه خاصی دارد، تاکید کرد: دفاع از حق، تکریم مردم، ادب حاکمیتی، ولایت مداری، قانون پذیری، توجه به آزادی و ارزش ها و امانت داری از شاخص های فرهنگ سیاسی است که باید در این رابطه هم برنامه های موثری تدوین کرد.
وی از عوامل مقابله با فرهنگ سیاسی را بی اعتنایی به مردم و به جایگاه و کرامت انسان ها وشخصیت جامعه مردان و زنان دانست وتصریح کرد: پذیرش نظام جهان سلطه، اسارت وعبودیت انسان ها، جدایی دین از سیاست، انحطات و جدایی اخلاق از معنویات است.
محمدی با اشاره به اینکه در مسائل مذهبی نباید هیچگونه نگاه سیاسیگری وجود داشته باشد، گفت: آنچه مهم است، خدمت ‌رسانی به مردم و رفاه مردم و توجه به مطالبات اعتقادی آنهاست و این امور باید با تمام ظرفیت تقویت شوند و با جدیت مورد دفاع باشند.
معاون سیاسی و فرهنگی یادآو� شد: در تدوین برنامه های فرهنگی سند ششم توسعه هرچه برنامه ریزی ها تخصصی تر و اولویت دارتر باشند، شرایط برای تامین اعتبار و تخصیص منابع آن بهتر خواهد بود.
ارسال نظرات