امیرآبادی گفت: اول باید پاسخ داد که چند درصد ملت ایران مشکل کمبود هواپیما دارند که دولت می خواهد میلیاردها دلار بابت بستن قرارداد خرید هواپیما با بوئینگ و ایرباس بپردازد.
کد خبر: ۸۷۰۸۰۳۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران با بیان اینکه این مسئله از قبل نیز قابل پیش بینی بود، اظهار داشت: ما در کمیسیون ویژه برجام به دولتمردان توصیه می‌کردیم که دولت امریکا قابل اعتماد نیست و عهدشکن و دنبال منافع خود است اما اعضای تیم مذاکره کننده بیان می‌کردند که هیچ مشکلی وجود ندارد و این مسائل قابل حل است.

امیرآبادی در ادامه بیان کرد: دولت امریکا اگر بخواهد بهانه‌ای بیاورد و در مقابل اجرای برجام بایستد که الان این کار را انجام داده‌ و ایستاده‌، علاوه بر بهانه های هسته ای و غیرهسته‌ای که تحریم‌ها را برنخواهد داشت، از ابزارهای قانونی دیگر خود مثل سنا، کنگره و دولت‌های فدرالی استفاده خواهد کرد و به نوعی کارشکنی‌های خود را رنگ و لعاب قانونی خواهد داد تا به تعهدات خود عمل نکند؛ اکنون آنچه ما می‌بینیم بدعهدی دولت امریکا و عدم توجه به تعهداتی است که در برجام داده، در حالی که ما همه تعهدات خود را عملیاتی کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس درخصوص این اصرار دولت بر خرید هواپیما از آمریکا تصریح کرد: اول باید پاسخ داد که چند درصد ملت ایران مشکل کمبود هواپیما دارند که دولت می خواهد میلیاردها دلار بابت بستن قرارداد خرید هواپیما با بوئینگ و ایرباس بپردازد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به اینکه الان مشکل کشور ما اشتغال است عنوان کرد: آیا این بحث خرید هواپیما از کشورهایی که متخاصم هستند و رفتار آن‌ها با ایران ضد منافع ملی ما و در راستای منافع خودشان هست، برای جوان‎های ما اشتغال زایی ایجاد می‎کند؟

امیرآبادی با تاکید بر اینکه مشکل اساسی کشور ایران بیکاری و نبود شغل برای جوان‎هاست، بیان کرد: این اعداد و ارقامی که می‎خواهند برای خرید حمل و نقل هوایی هزینه کنند به مصلحت منافع ملی نیست؛ همچنان که در راستای انتقال تکنولوژی هم نیست و این در قرارداد نیامده و ایران به عنوان کشور مصرف کننده برای شهروندان امریکایی و فرانسوی ایجاد شغل می‎کند که این مسئله در راستای اقتصاد مقاومتی نیز نیست.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به مشکلات حمل و نقل شهری اظهار داشت: کلان شهرهای ما با کمبود اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه هستند و جاده‌های ما نیاز دارند که توجه جدی به آن شود؛ لذا دولت اگر منابعی در دسترس دارد و می‎تواند با این گشایشی ایجاد کند هم در بحث حمل و نقل ریلی، هم در جاده‎ای و هم در رابطه با اشتغال زایی و فعال کردن واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و تولیدی اقدامی انجام دهد.
ارسال نظرات