خبرهای داغ:
معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس از برگزاری نمایشگاه لوگوتایپ جزء سی‌ام قرآن کریم در نگارخانه حوزه هنری در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا ۲۳ تیرماه تمدید شد.
کد خبر: ۸۷۰۸۰۴۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

مهدی پارسایی از برگزاری نمایشگاه لوگوتایپ جزء سی‌ام قرآن کریم در نگارخانه حوزه هنری در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه به همت 20 تن از دانشجویان دانشگاه هنر شیراز با هدایت مسعود عباسی برگزار شده و در آن 30 اثر قرآنی تهیه و در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از آثار یک سوره کامل و برخی یک آیه است، گفت: این نمایشگاه تا 23 تیرماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه پرداختن به آیات قرآن در فرهنگ و هنر ایران ریشه تاریخی دارد، افزود: از ابتدای قرن 2 هجری کتبیه‌نگاری قران آغاز می‌شود و پس از آن هنرمندان خوشنویسی و کاشی‌کاری نیز از آیات قران در پرداخت هنری استفاده می‌کنند.

پارسایی با اشاره به سیر ابداعات خطوط خوشنویسی خاطرنشان کرد: خط مَعقِلی یا خط بنایی نوعی خط است که قابلیت گرافیکی دارد و یه لحاظ شکلی به هنر لوگوتایپ نزدیک است و همین خط دست‌مایه گرافیست‌ها برای پرداختن به مضامین عرفانی و قرآنی در قالب لوگوتایپ می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این هنر کاربردی در جامعه دارد یا خیر؟ تصریح کرد: این هنر بیشتر جنبه تبلیغی و اطلاع‌رسانی دارد و از لوگوتایپ‌های قرآنی در تبلیغ دین در ایام مذهبی سال و هیئت‌های مذهبی می‌توان استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها