خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به راه‌اندازی بخش مراقبت از مادران پرخطر در بیمارستان نمازی شیراز گفت: تاکنون بخشی با عنوان بخش مادران پرخطر در یک بیمارستان عمومی در استان فارس وجود نداشت.
کد خبر: ۸۷۰۸۰۴۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
محمدهادی ایمانیه در آیین گشایش این بخش مهم سلامت در بیمارستان نمازی اظهار داشت: مادران پرخطر یعنی بانوان بارداری که پرخطر تلقی می‌شوند و زایمان‌های آن‌ها باید با نهایت احتیاط و همه جانبه، با حضور گروه‌های متخصصان زنان در رشته‌های مختلف و متخصصان رشته‌های غیرجراحی شامل کودکان، داخلی و سایر رشته‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه مادران باردار قبل، حین و پس از زایمان نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند افزود: تاکنون بخشی با عنوان بخش مادران پرخطر در یک بیمارستان عمومی نداشتیم و تنها در بیمارستان حافظ این بخش وجود داشت که یک بیمارستان عمومی نیست.

ایمانیه خاطرنشان کرد: بخش مادران پرخطر بیمارستان نمازی در فاصله چهار تا پنج ماه از سوی همکاران ما در بیمارستان نمازی با حمایت معاونت درمان و معاونت توسعه دانشگاه با هزینه تقریبی یک میلیارد تومان و 23 تخت آماده بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به امکان انجام زایمان در همین بخش گفت: اگر به هر دلیلی نیاز به سزارین وجود داشته باشد، اتاق‌های عمل بیمارستان نمازی در خدمت این بخش هستند همچنین در صورت لزوم تعدادی از تخت‌های آی سی یو به این مادران پرخطر اختصاص داده می‌شود.

محمدابراهیم پارسانژاد نیز گفت: در گذشته به دلیل کمبود امکانات بسیاری از مادران در اثر بارداری و زایمان آسیب می‌دیدند و گاهی هم ممکن بود مرگ و میر مادران اتفاق بیفتد، به همین دلیل مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بسیار تأکید داشتند که یک بخش مراقبت از مادران پرخطر در دل یک بیمارستان عمومی وجود داشته باشد.

مدیرگروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: هر مادر بارداری پرخطر است، اما مادرانی که دارای فشارخون، قندخون یا بیماری قلبی هستند بیشتر در معرض خطر قرار دارند که برای مراقبت از این بیماران به تخصص‌های دیگر نیاز است.

پارسانژاد افزود: در حاملگی، هم بیماری‌های جانبی، حاملگی را سخت می‌کند و هم حاملگی آن بیماری‌ها را خطرناک‌تر می‌کند، به همین دلیل وجود چنین بخشی از نظر اینکه بهترین خدمات به مادران باردار پرخطر ارائه داده می‌شود، اهمیت دارد. 

وی افزود: دانشگاه علوم پرشکی شیراز چند بیمارستان عمومی دارد، اما بیمارستان نمازی با قدمت هفتاد ساله به این دلیل که در مرکز شهر قرار دارد و همچنین به دلیل حضور استادان برجسته در رشته‌های داخلی، جراحی، کودکان و رشته‌های وابسته و با توجه به اهمیت مراقبت از مادران پرخطر این بخش در بیمارستان نمازی ایجاد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها