خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

با احیای روحیه عفاف همه مسائل معنوی، فردی ساماندهی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر عفاف به جامعه ما وارد شود همه مسائل معنوی، فردی و اجتماعی ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۸۱۹۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عابدینی در دیدار جمعی از نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته عفاف و حجاب برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر نگرش‌ها به حوزه‌های دینی مهندسی شده باشد، به خوبی می‌دانیم که نقطه آغاز دعوت به نماز، ترویج عفاف و حجاب و سایر فرایض و اعمال دینی از کجا باید باشد.

وی معرفت، خداشناسی و خودشناسی را از زمینه‌های درک اهمیت نماز معرفی و تصریح کرد: کسی که به این سطح از آگاهی دست پیدا کند، انسانی عفیف و برپا کننده نماز خواهد بود.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خداوند نیز زمانی که انسان را می‌خواهد تشویق به عبادت کند، فوراً به او نمی‌گوید که عبادت کن، خداوند عالم و ویژگی‌های خودش را کاملاً با نقشه‌ای دقیق معرفی می‌کند و پس از آن انسان مشتاق شناخت و عبادت خداوند خواهد شد.

 در حوزه عفاف و حجاب نیازمند تعامل همگانی هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که در حوزه عفاف و حجاب نیازمند تعامل همگانی هستیم، ادامه داد: همه نهادهایی فعال در حوزه عفاف و حجاب و سایر نهادها باید تعامل همگانی با یکدیگر داشته و از هر گونه تعارضی به دور باشند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

 وی گفت: باید شعائر الهی را بزرگ ببینیم و در حفظ بزرگی آن‌ها بکوشیم، آن کسی که در کشورهای اروپایی حجاب خود را در خیابان‌ها حفظ می‌کند، به معنای واقعی شعائر الهی را پاس می‌دارد.

 آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: باید احساس کنیم همه کسانی که در ابعاد مختلف در پی تعظیم شعائر الهی هستند در حقیقت یک کار را انجام می‌دهند و همه کسانی که این حقیقت را درک می‌کنند نیروهای حقیقی نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب هستند.

 امام‌جمعه قزوین یادآور شد: عفاف یک روحیه، ملکه باطنی و ملکات نفسانی به حساب می‌آید و حجاب نماد بیرونی آن است، اگر عفاف باشد حجاب بیرونی نیز محکم خواهد بود.

 ممکن است شخصی عفیف باشد اما محجبه نباشد

وی با بیان این‌که ممکن است شخصی عفیف باشد اما محجبه نباشد، اضافه کرد: ممکن است کسی در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که حساسیت‌های دینی مثل این که موی زن را نباید کسی ببیند، نیاموخته اما شخصاً انسان عفیفی باشد و ممکن است کسی عفیف نباشد اما کاملاً محجبه باشد؛ چنین آدمی حجاب را آموخته اما عفاف را نیاموخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: عفاف و در پی آن حجاب ترجمان کرامت، روح عدالت‌خواهی، صداقت و ایمان هستند و ریشه آن‌ها را در تقوا می‌بینیم، اگر حجاب باشد و عفاف نباشد این معانی محقق نخواهند شد.

 آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: نباید جزیره‌ای و تنها بر روی عفاف و حجاب سرمایه‌گذاری کنیم، بلکه باید بر روی همه ارزش‌های الهی و انسانی سرمایه‌گذاری کنیم تا از آسیب‌پذیری در همه حوزه‌ها دور بمانیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم روحیه عفاف را در جامعه احیا کنیم، همه مسائل دیگر در زندگی ما ساماندهی خواهند شد، اگر عفاف باشد عده‌ای حاضر نمی‌شوند حقوق‌های میلیونی دریافت کنند در حالی که عده‌ای دیگر در فقر به سر می‌برند.

 با «احیای روحیه عفاف» همه مسائل معنوی، فردی و اجتماعی ساماندهی می‌شود

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: کسی که عفاف دارد، از صداقت نیز برخوردار است و هیچ‌گاه نمی‌تواند دروغ بگوید و خیانت کند و نسبت به فقر و بی‌پولی دیگران بی‌تفاوت باشد. اگر عفاف به جامعه ما وارد شود همه مسائل معنوی، فردی و اجتماعی ساماندهی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اساسی‌ترین رسالت همه ما، احیای روح تقواست؛ روح تقوا زمینه و سرمایه عفاف و حجاب به حساب می‌آید و این مسئله اینقدر مهم است که باید هر هفته در نماز جمعه بیان شود.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: باید فضای مجازی را در این دوره و زمانه جدی بگیریم و از آن به عنوان ابزاری در خدمت رسیدن به اهداف دینی و الهی در بیاوریم.

 

 1001/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار