خبرهای داغ:
در کنار این روایات، توجه شما را جلب می کنم به آمار ۱۰۰۰۰۰۰ دقیقه یعنی ۱۳ هزار ساعت فیلم پرنویی که هر سال در آمریکا تولید می شود (به نقل از Internet filter review) اکنون شما قضاوت کنید که چه کسی و کدام فرهنگ طرفدار زن و پاسدار حقوق زن است؟
کد خبر: ۸۷۰۸۲۶۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان در روایـتی آمده است کـه هـارون الرشـیـد در زمانی که حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام) در حبس بود، کـنـیـزى عـاقله و صاحب جمال را فرستاد که آن جناب را در زندان خدمت کند، و ظـاهـرا نـظـرش در ایـن کـار بـود کـه شـایـد آن حـضـرت بـه سـوى او مـیـل نماید و قدر او در نظر مردم کم شود و براى تضییع آن جناب بهانه به دست آورد.

هارون خـادمـى را فـرستاد که تفحص از حال او نماید، اما خادم آن کنیز را دید که پیوسته براى خـدا در سـجده است و سر بر نمى دارد و مى گوید: «قُدُّوسٌ قُدُّوسٌ سُبْحانَکَ سُبْحانَکَ سـُبـْحـانَکَ!»، پس او را به نزد هارون بردند. کنیز از خوف خدا مى لرزید و چشم به آسـمان دوخته و مشغول به نماز گشت. از او پرسیدند: این چه حالت است که پیدا کرده اى؟ مـى گـفـت: «عـبـد صـالح را دیـدم کـه چـنـیـن بـود»، و پـیـوسـتـه آن کـنـیـز بـه هـمـیـن حـال بـود تـا وفـات کـرد. ابـن شـهـر آشـوب ایـن روایـت را مـفـصـل نـقـل کـرده و عـلامـه مـجـلسـى رحـمـه اللّه نیز آن را در کتاب جلاءالعیون آورده است.

در کنار این روایت توجه شما را جلب می کنم به آمار ۱۰۰۰۰۰۰ دقیقه یعنی ۱۳ هزار ساعت فیلم پرنویی که هر سال در آمریکا تولید می شود (به نقل از Internet filter review) اکنون شما قضاوت کنید که چه کسی و کدام فرهنگ طرفدار زن و پاسدار حقوق زن است؟ اسلام می خواهد که زن به خدا برسد و او را بسوی اصل خویش معراج دهد درحالی که فرهنگ اومانیستی غرب جز نگاه جنسی و حیوانی به زن ندارد. اسلام به روح زن و اصالت زن می نگرد و مقام انسانی او را می بیند و جسمانیت و لذایذ جنسی و خودنمایی زن و مرد را در محیط گرم، امن و متعهد خانواده برای همسر مصونیت می بخشد. ولی غرب جسم زن را می خواهد آن هم برای تبلیغ کالا و کامجویی مردان هرزه و حتی تجارت!

کامل ترین و زیباترین پوشش برای یک بانوی مسلمان چادر است. بلکه چادر پیش از اینکه یک حجاب اسلامی باشد یک حجاب ایرانی و مال مردم ما و لباس ملی ماست و علاوه بر این لباس رسمی زن نیز می تواند باشد. حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت انسان کما اینکه خداوند می فرماید: وقتی عورت آدم و حوا آشکار شد آنها خود را پوشاندند درحالی که در بهشت جز آن زن و شوهر کسی نبود «فلمّا ذاقا الشجره بدت لهما سواتهما و طفقا یخصفان علیهما من ورق الجنه» (اعراف ۲۲).

در ادامه توجه شما را به احادیثی از حجاب و عفاف جلب می کنیم:

پیامبر(صل الله علیه و آله):هلاکت زنان امت من در لباس نازک است (مکارم الاخلاق، ص ۴۳۸).

پیامبر(صل الله علیه و آله):هر زنی که خود را بیاراید و خوشبو کند و از منزل خارج گردد و شوهرش به این امر راضی باشد خداوند در قبال هر قدمی که بر می دارد برای شوهرش خانه ای در دوزخ بنا خواهد کرد (جامع الاخبار، ۱۵۸).

پیامبر(صل الله علیه و آله):بهترین زنان شما زنی است که …برای شوهر خود آرایش و خودنمایی کند ولی خود را از نامحرمان بپوشاند (مکارم الاخلاق ۲۰۰).

پیامبر(صل الله علیه و آله):بهترین زنان آن است که با عاطفه و محبت و عفیف و پوشیده باشد در خانواده اش عزیز و محترم و برای شوهر متواضع و فروتن باشد. با شوهر، شوخ و مزاح گر و نسبت به دیگران (نامحرم) مستور و خود دار باشد (مکارم الاخلاق، ترجمه میرباقری ج ۱ ص ۳۸۱).

پیامبر(صل الله علیه و آله)از حضرت جبرئیل(علیه السلام) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت (پدر و برادر و شوهرش و… از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می‌پوشانند.

پیامبر(صل الله علیه و آله):در آخر امت من، مرد نماهایی هستند که سوار بر وسایل نقلیه خود، بر در مساجد پیاده می‌شوند. زنان اینان، پوشیده‌هایی برهنه‌اند که موهایشان برآمده است. این‌ها زنان نفرین‌شده‌اند. (المحاسن، ج۱)

پیامبر(صل الله علیه و آله):زنان در خانه، به جایی که بر کوچه و بازار مشرف باشد نروند چرا که نگاه مردان به آنان خیره می شود.

امام علی (علیه السلام):بهترین لباس؛ لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد.

امام علی(علیه السلام):در آخر الزمان که بدترین زمانهاست زنان بی حجاب و برهنه آشکار می شوند که با زینت و آرایش بیرون می آیند. آنان از مرز دین خارج شده اند و در فتنه ها وارد گشته اند و به سوی شهوت تمایل و شتاب دارند. حرام ها را حلال می کنند و سرانجام در دوزخ دچار عذاب ابدی خواهند شد (من لا یحضره الفقیه /۳/۳۹۰).

امام صادق (علیه السلام):حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد. (المستدرک، ج۵)

امام رضا(علیه السلام):رسول خدا هفت گروه را لعن می کردند؛ یک دسته از آنها مردانی هستند که از زنان خود غافل باشند (مستدرک الوسائل، ج ۱۴ ص ۲۹۱).

امام رضا(علیه السلام):نگاه به موی زنان حرام است چون موجب تحریک و فساد است (بحارالانوار، ج ۱۰۳ باب ۶۱).

عیسی(علیه السلام):شما را برحذر می دارم از نگاه به نامحرمان؛ چرا که بذر شهوت را در قلب انسان می کارد و او را به هر فتنه و فساد دیگری می کشاند (مستدرک الوسائل، ج ۱۴ ص ۲۷۰).

امام علی(علیه السلام):زکات زیبایی، عفت و پاکدامنی است، (غرر الحکم ص ۲۵۶).

و ده ها روایت دیگر

حجاب در لغت:

حجاب در لغت به معنای پوشش و پرده آمده است و دو بعد دارد:

الف)ایجابی: پوشاندن بدن

ب)سلبی: عدم خودنمایی برای نامحرم

هر دو گزینه باید باشند تا حجاب تحقق یابد. گاهی ممکن است یکی از گزاره ها باشد و یکی نباشد در این صورت حجاب محقق نمی شود.

حجاب در اصطلاح فقهی:

پوشش تمام بدن منهای قرص صورت و دستها از مچ به پائین به گونه ای که برجستگی های بدن را پوشش بدهد و از لحاظ رنگ و یا مدل و دوخت و… جلب توجه نکند و چشم بیگانه را متوجه خود نکند و اسباب تحریک جنس مخالف را فراهم نکند. حتی اگر زن بداند که مردی به شهوت به صورت یا دستهای او (ولو بدون زینت باشد) نگاه می کند بر او واجب می شود که دست و صورت خود را نیز بپوشاند.

ربط بین حجاب و عفاف:

حجاب و عفاف از یکدیگر جدا نیستند بلکه درهم تنیده اند. حجاب ثمره عفت وجودی انسان و عفاف ریشه حجاب است (معصومه ابتکار) .

عفاف لایه درونی و حجاب لایه بیرونی است و جمع بین این دو معادله مطلوب را نشان می دهد (حسین هراتی).

عفاف دایره گسترده ای دارد و همه شئون فردی و اجتماعی را در بر می گیرد و شامل عفت در فکر، نگاه، معاشرت، کلام و در نهایت ستر یا همان حجاب می شود (معصومه ابتکار).

عفت و حجاب فقط برای انسان هایی مطرح است که ارزش خود را شناخته باشند

ارسال نظرات
پر بیننده ها