مسؤول بسیج حوزه حضرت زینب (س)نکا:

بی حجابی در شان جامعه اسلامی نیست/دشمن در کمین نهاد خانواده

کد خبر: ۸۷۰۸۳۴۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ،مسؤول بسیج حوزه حضرت زینب (س) ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان اینکه ما شهیدان بسیاری را برای حجاب و عفاف در سطح جامعه فدا کرده‌ایم، ادامه داد: امروزه برخی بداخلاقی‌ها در راستای حجاب و عفاف و رسیدن از بدحجابی در برخی از موارد به بی‌حجابی در خور و شأن جامعه اسلامی ما نیست و باید در این راستا همه ما با امر به معروف و نهی از منکر درست و اصولی وارد میدان شده و احساس وظیفه کنیم.

سکینه فلاح با بزرگداشت هفته حجاب و عفاف در جامعه، اظهار کرد: همزمان با 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب برنامه‌های متنوع برای نهادینه کردن مسأله مهم حجاب و عفاف در سطح شهرستان نکا با همکاری دستگاه‌های مختلف متولی برگزار می‌شود.

وی حجاب و عفاف را امری مهم و اساسی در جامعه اسلامی دانست که باید با استفاده از فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان اهرم مهم بازدارنده از بی‌حجابی و بدحجابی در رفع این معضل و مشکل تلاش کنیم و جامعه را به‌سمت تعالی رشد دهیم.

فلاح گفت: استحکام خانواده در گرو حفظ حجاب است که امروزه دشمن نهاد خانواده و زنان و بانوان ما را نشانه رفته است و باید در این راستا در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیش از هر زمان دیگری تلاش شود و بر روی اعتقادات جوانان و نوجوانان کار شود.

وی یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی در این زمینه را برگزاری حلقه‌های صالحین در طول سال در بین بسیجیان دانست و یادآور شد: در این طرح، مربیان با برقراری رابطه صمیمانه با بسیجیان و اعضای حلقه‌های صالحین اعتقادات، احکام و مفاهیم مهم حجاب و عفاف را گام به گام برای افراد توجیه کرده و با توجه به بیان و دلایل ضرورت رعایت آن در جامعه، باورهای عقلی و قلبی را در بین جوانان و نوجوانان رشد می‌دهند.

مسؤول بسیج حوزه حضرت زینب (س) ناحیه مقاومت بسیج نکا ادامه داد: حجاب و عفاف مسأله‌ای مهم در تعالیم اسلامی است که اشاعه و تعمیق آن در گرو آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و جامعه است که باید توسط همه متولیان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... عملیاتی شود.

فلاح با اشاره به اینکه طرح حلقه‌های طیبه صالحین به‌صورت مداوم در مدارس و پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی و غیر دانش‌آموزی و ... برگزار می‌شود، اظهار کرد: در طول تابستان نیز برنامه‌های مختلف جوانه‌های صالحین در دست اقدام است و با قوت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از رسالت‌های مهم و متعددی است که در راستای اشاعه فرهنگ دینی برعهده داریم، خاطر نشان کرد: باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب وارد شده و جامعه را به سمت گسترش فرهنگ و عفاف در بین بانوان و مردان سوق دهیم.

مسؤول بسیج حوزه حضرت زینب (س) ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به تنوع برنامه‌های فرهنگی که به همت ستاد بزرگداشت حجاب و عفاف در شهرستان نکا طراحی شده است، افزود: فضاسازی مناسب با حجاب و عفاف، توزیع تیزرها و شعارهای مختلف پیرامون این مسأله، برپایی نمایشگاه پوستر حجاب و عفاف،  راهپیمایی از مصلای امام خمینی این شهرستان تا میدان جانبازان و ... از جمله این برنامه‌ها است.

فلاح ادامه داد: اجتماع بزرگ حجاب و عفاف نکا نیز همزمان با هفته حجاب و حجاب، فردا دوشنبه 21 تیرماه با سخنرانی استاد سلیمانی اساتید حوزه و دانشگاه، در مصلای نکا برگزار می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف توسط آحاد جامعه و همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، تولیدی و ... گفت: لازمه مهار بدحجابی در جامعه اتحاد و همبستگی همه جانبه و عزم کامل برای رفع این معضل است که با تلاش‌های همه جانبه همه دلسوزان به اسلام و انقلاب محقق می‌شود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار