از ابتدای جریان مبارزه ، مساجد همواره مکانی برای آگاه سازی آحاد مردم از خطر رژیم طاغوت و منحوس پهلوی و فضایی برای آشنا سازی مردم با اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) بوده اند .
کد خبر: ۸۷۰۸۳۵۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج
؛ امروزه مساجد مکانی برای عبادت مومنین و محلی برای برگزاری نمازهای یومیه ، کارکردهای دیگری نیز پیدا کرده اند، از ابتدای جریان مبارزه ، مساجد همواره مکانی برای آگاه سازی آحاد مردم از خطر رژیم طاغوت و منحوس پهلوی و فضایی برای آشنا سازی مردم با اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) بوده اند .

این وضعیت مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حفظ شده و بلکه ارتقا یافت ، جمله معرف امام (ره) درباره مساجد ،  که مسجدها سنگرند ، سنگرها را حفظ کنید ، باعث شد تا اولا پایگاههای مقاومت بسیج جایگاه خود را درکنار مسجدها ایجاد نمایند تا حفظ مسجد از حیث نظامی نیز معنا داشته باشد و ثانیا مردم در مساجد حضوری چند جانبه داشته باشند ، انجام اعزامهای دفاع مقدس از مسجدها ، فعالیتهای پشتیبانی جنگ در مساجد ، محلی برای کمک به مردم در دوران سخت اقتصادی ، مکانی برای تربیت نیروهای جوان و نوجوان و… بخشهایی از کارکرد مساجد بود.

هر چند پس از دفاع مقدس و عرصه ی مبارزه های سخت ، به ظاهر برخی از فعالیتهای در مسجدها کاهش یافته است ، لیکن با پیوندی که بین مسجد و بسیج به  عنوان محلی برای حضور نیروی فعال انقلابی وهمچنین حضور ائمه جماعات انقلابی و فعال در اغلب مساجد ، این مکان مقدس در جنگ نرم نیز دارای کارکردهای خوب مثبتی می باشد .

همانگونه که  در برابر هر جنس نابی به دست جاعلان و انسانهای بی تعهد جنسی بدلی با ظاهری شبیه به اصل اما باطنی متفاوت تولید میشود ، و حتی در برابر اندیشه های ناب نیز اندیشه های التقاطی و جعلی ساخته میشود ( مانند خدایان جعلی و دروغین ، ادیان و اسلامهای جعلی ، پیامبران دروغین و…) مسجد ، این گوهر ناب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گاه دستخوش این آفت و آسیب گشته است.

در شهر شهید پرور و ولایت مدار کرج ، شهری که در دوران دفاع مقدس به تنهایی دارای لشگری با رزمندگانی جانبرکف و فدایی اسلام بوده ، شهری که شهید کلهرها ، شرع پسندها ، کیانپور ها ، فهمیده ها وبسیاری از سرداران بی بدیل دفاع مقدس را تقدیم اسلام ناب نموده ، متاسفانه به دست عده ای که شاید بهترین نام برای آنها بی غیرت سیاسی باشد مسجدی تبدیل به پاتوقی برای تردد و زیاده گویی افرادی شده است که دهانهای آلوده به غربزدگی و بر سر سفره ی فتنه نشسته اشان و سخنان سخیف و بی مغزشان ، حکایت از حقد و کینه ای دارد که نسبت به انقلاب اسلامی دارند.

 فرزندان انقلابی و دلدادگان ولایت ، سالهاست که دندان به جگر رفتار به اصطلاح امام جماعت این مسجد را تحمل کرده و هر بار با تذکر و نصیحت از کنار اقدامات به حق ضد انقلابی این فرد عبور کرده اند ، از دادن شعارهای فتنه گران در دوران فتنه ۸۸ تا برگزاری میتینگهای سیاسی فتنه ، از تجمع افراد حزب منحله و ضد انقلاب مشارکت تا رفتار سیاسی ضد ولایت در انتخاباتها ، نمونه هایی از اقدامات این به اصطلاح روحانی می باشد .

در آخرین اتفاق که منجر به تذکر نماینده ی محترم ولی فقیه در استان نیز شد ، فرد مدعو که یکی از فعالان فتنه ۸۸ بوده است ، اقدام به یاوه گویی علیه نیروی مقدس و انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نموده و با ابراز بی غیرتی و بی شرافتی سیاسی خود ، نسبت به سخنان جانشین محترم سپاه پاسداران که در خطبه های نماز جمعه ی روز قدس تهران بیان شد اظهارات عجیب و سخیفی بیان کرده است.

آنچه از سخنان این فرد معلوم الحال بر می آید نه پایه ی اسلامی دارد و نه حتی مبنای وطن دوستی . فحوای کلمات یاوه ی او را میتوان برگرفته از غیظی دانست که در دفاع از سران کشورهای آمریکا و رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل انجام شده است . یقینا سربازان جبهه ی دشمن انقلاب اسلامی از سخنان فرماندهان جان برکف و دانشمند سپاه پاسداران خشمگین و عصبانی هستند و این خشم آنان انسان را به یاد جمله معروف شهید مظلوم بهشتی می اندازد که : به آمریکا بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ” امروز نیز ضمن اینکه خطاب فرزندان روح الله و سید علی به این سربازان پیاده و البته شکست خورده ی صهیونیست همین جمله است ، از دستگاههای امنیتی نیز انتظار میرود تا در مقابل این نوع سخنان و این پاتوق فتنه گران ساکت نمانند و برخوردی شدید و قانونی انجام دهند تا حزب الله مجبور نشود آنان را در آتش خشم مقدس و انقلابی خود بسوزاند .
 
 
حسین امیدیان/

ارسال نظرات
پر بیننده ها