محمد مهدی مافی گفت: زمان انتظار دستیابی به مسکن برای آحاد مردم افت کرد و مدت زمان انتظار مسکن دار شدن آحاد مردم ۳ سال افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۱۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مهدی مافی  با بیان اینکه افزایش قیمت نفت در دولت قبل سبب افزایش درآمد و رونق در همه بازارها از جمله مسکن شد، گفت که این امر سبب شد که کارخانجات زیادی ساخته شوند و یک سرمایه انبوه در صنعت ساختمان ایجاد شود که متاسفانه در شرایط حاضر و رکود موجود ،منجر به معطل ماندن افراد و سرمایه‌های مذکور در کشور شده است.

وی، حجم پروژه‌های در دست اجرای وزارت راه و شهرسازی 150 هزار میلیارد تومان خواند و در عین حال تصریح کرد که بودجه این وزارتخانه در سال قبل 6 و امسال به 2 هزار میلیارد تومان تقلیل یافته است. مافی، گفت که چنانچه 2 هزار میلیارد تومان مورد اشاره را به حجم 150 هزار میلیارد تومان تقسیم کنیم کل بودجه، کفاف یک و نیم درصد طرح‌ها را خواهد داد. وی افزود: متأسفانه شرایط اقتصادی به سمتی رفته که دست وزارتخانه راه و شهرسازی، اکنون  خالی مانده است.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران با انتقاد از ادغام وزارت راه و ترابری با مسکن و شهرسازی اذعان داشت که این امر سبب شده تا وزیر راه و شهرسازی به راه و فرودگاه نسبت به مسکن بهای بیشتری نشان دهد و ادامه داد: توجه به بخش مسکن در سیاست‌های عباس آخوندی کمرنگ شده است.

وی، با بیان اینکه در دولت قبل یک سیاست مشخصی در زمینه مسکن اعلام و دنبال شد به نسیم آنلاین افزود که وزارت خانه تحت امر عباس آخوندی به انجام برخی از اقدامات مبادرت نکرد و حتی مسکن اجتماعی هم قرار شد تا پایان مسکن مهر کلید نخورد.

مافی، بیان داشت که جای انتقاد به وزارتخانه راه و شهرسازی بسیار است و در عین حال اذعان داشت که این وزارتخانه توقعات مردم از دولت را دگرگون کرد چرا که انتظار مردم از دولت‌ها برای ساخت مسکن توقع درستی نیست. وی، درتوضیح این مدعای خود گفت که دولت‌ها باید شرایطی را فراهم کنند تا مردم توانایی خانه‌دار شدن را پیدا کنند.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران، مهمترین دلیل افت ساخت و ساز در سه سال اخیر را اختلاف قیمت تمام شده یا عرضه شده با قدرت خرید مردم برشمرد که اکنون به دره‌ای عمیق تبدیل شده و افزود به دلیل ناتوانی خریداران از مسکن‌های تولید شده بنابراین سرمایه سازنده‌ها باز نگشت و همین امر سبب شده تا سازنده توان ادامه تولید را نداشته باشد.

وی، عباس آخوندی را یک تئوریسین خوب دانست تا یک شخصیت اجرایی و ادامه داد که بر عکس نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت قبل یک شخصیت اجرایی در این دولت داشت.

مافی کوچک‌تر کردن بدنه وزارت راه و شهرسازی را یکی از اولویت‌های آخوندی دانست که تا کنون اجرایی نشده و افزود روند تصمیم‌گیری در این وزارتخانه نباید منوط به شخص باشد در حالی که اکنون تصمیم‌گیری‌ها قائم به فرد است.

وی اخذ تصمیمات خلع الساعه را یکی دیگر از اشکالات موجود در وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت که در دولت قبل وزارت راه و شهرسازی ارتباطات خوبی با بخش خصوصی داشت.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران گفت که در حال حاضر اگر وزارتخانه راه و شهرسازی بتواند در روند تصمیم‌گیری‌ها، جامعه صنفی را دخالت دهد تصمیمات قاطع‌تری اتخاذ خواهد شد و حتی در صورت شکست نتیجه صنف تصمیم‌گیرنده تبدیل به منتقد نخواهد شد.

ارسال نظرات