یک کارشناس اجتماعی گفت: ماهواره و شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار به دنبال قبح زدایی از بدحجابی و بی عفتی بوده و وقتی این مسائل در جامعه عادی شود و قبح آن بشکند بیشتر مردم از آن پیروی خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۵۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

رضا شریفی کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی و ماهواره در بی بندو باری و تقدس زدایی از ارزش ها اظهار داشت: در حال حاضر انتقال فرهنگ به کشورهای دیگر از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی بسیار آسان شده است.

وی افزود: اینترنت، فضای مجازی و کانال های ماهواره ای همچون شمشیر دولبه هستند اما اصولاً به جای استفاده مناسب و کاربردی از این ابزار بیشتر متضرّر شده ایم.

این کارشناس اجتماعی خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان داده است 74 درصد از جوانان به ماهواره، اینترنت و فضای مجازی دسترسی آسانی دارند، واضح است که تأثیرات فضای مجازی و ماهواره بر جوانان و خانواده ها بسیار خطرناک بوده و مثل یک ویروس عمل می کند.

شریفی تصریح کرد: ماهواره و شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار به دنبال قبح زدایی از بد حجابی و بی عفتی بوده و وقتی این مسائل در جامعه عادی شود و قبح آن بشکند بیشتر مردم از آن پیروی خواهند کرد.

این کارشناس اجتماعی بیان داشت: نفوذ و ورود بدحجابی و لاابالی گری به جامعه ما از ماهواره و تأثیرات ناشی از آن بوده اما نشر و گسترش آن به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان مربوطه است.

ارسال نظرات