معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارائه خدمات امداد و نجات دریایی به سرنشینان یک شناور مسافری خبر داد که در مسیر دریایی جزیره ابوموسی به بندرلنگه دچار آتش سوزی شده بود.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۷۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی ضمن بیان جزییاتی از این حادثه اظهار داشت: شناور مسافری با 41 نفر سرنشین روز شنبه 19 تیرماه 95 از جزیره ابوموسی عازم بندرلنگه شده بود که ساعت 14:06 در فاصله 10 مایلی این جزیره به علت حادثه آتش‌سوزی در موتورخانه از ادامه مسیر بازماند.

وی ضمن اشاره به هماهنگی های انجام شده با نیروی دریایی سپاه، دریابانی، تیم همیار ناجی و آماده‌باش بالگرد برای امداد هوایی افزود: موتور این شناور در محل سانحه دچار حریق شد و به علت فایبرگلاس بودن بدنه شناور و احتمال گسترش آتش، لایف رفت (قایق نجات بادی) شناور به آب انداخته شد و سرنشینان پس از پوشیدن جلیقه به قایق نجات بادی منتقل و سپس توسط شناور ناجی به بندرگاه جزیره ابوموسی منتقل شدند.

به گفته نوفرستی، شناور دچار حریق شده پس از مهار آتش درون موتور خانه آن توسط دوشناور ناجی اعزام شده به موقعیت، از طریق یکی از شناورهای نیروی دریایی سپاه یدک شده و به بندرگاه جزیره منتقل شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع تیم جستجو و نجات دریایی،41 نفر سرنشین شناور به سلامت به ساحل رسیدند.


ارسال نظرات